Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

Applicaties Identificeren en verhelpen van fouten in WordPress

Identificeren en verhelpen van fouten in WordPress

Let op: Dit artikel is een onderdeel van een set artikelen over veelvoorkomende problemen in WordPress.

Wanneer je een foutmelding of blanco pagina ziet op jouw WordPress-installatie, is dit meestal het gevolg van een nieuwe plugin of een nieuw thema, maar de fout kan net zo goed spontaan ontstaan. Wat de oorzaak ook is, vaak is het relatief simpel op te lossen door de volgende stappen te volgen.

Diagnose

Eerst probeer je de fout te vinden door te kijken in het error-log. Hier is vaak te zien of de fout in bijvoorbeeld een plugin of in een thema optreedt.

Geeft de error-log te weinig informatie? Dan kun je de 'debug'-modus van WordPress inschakelen.

Let op: Heb je WordPress via het Control Panel geïnstalleerd? Dan kun je jouw bestanden terugvinden in de map '/webspace/siteapps/applicatienaam-nummer/htdocs/'. Heb je WordPress handmatig geïnstalleerd? Dan open je de map '/webspace/httpdocs/example.com' (vervang example.com met jouw domeinnaam).

  • Open het bestand wp-config.php.
  • Ga naar de regel met de volgende code:

define( 'WP_DEBUG', false );

  • Vervang deze regel met de volgende code:

define( 'WP_DEBUG', true );
define( 'WP_DEBUG_LOG', true );
define( 'WP_DEBUG_DISPLAY', false );
@ini_set( 'display_errors', 0 );

Bovenstaande wijziging zorgt ervoor dat de 'debug'-modus wordt geactiveerd. De informatie die uit de 'debug'-modus voortkomt, zal niet op de website worden weergegeven. Deze informatie is terug te vinden in de map 'wp-content', in het bestand 'debug.log'.

Oplossing

Was in het error-log te zien dat de fout optreedt in een plugin? Dan kun je alle WordPress-plugins uitschakelen. Treedt de fout op in een thema? Dan kun je het standaard WordPress-thema selecteren, zelfs wanneer je geen toegang meer hebt tot de WordPress-adminpagina. Is de fout niet duidelijk of treedt er zelfs helemaal geen fout op? Dan kan het uitschakelen van alle plugins en het selecteren van een standaard thema alsnog de oplossing zijn.

Alternatieve oplossing

Heeft het uitschakelen van de plugins en het selecteren van het standaard thema het probleem nog niet verholpen? Dan kun je een eerder gemaakte back-up terugplaatsen door de database te importeren en de bestanden te uploaden.

Heb je geen back-up? Indien je pas net bent begonnen, kun je overwegen opnieuw te beginnen.

Wanneer het een automatische installatie betreft, kun je de applicatie eenvoudig deïnstalleren en herinstalleren vanuit Mijn Hostnet. Wanneer het een handmatige installatie betreft, kun je de database verwijderen onder de kop 'Databases' in het Control Panel en de map '/webspace/httpdocs/domeinnaam.ext/' legen via de ftp-server. Je kunt daarna WordPress weer handmatig herinstalleren.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste support. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 18.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: