Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

Applicaties Wijzigen WordPress-sitelocatie

Wijzigen WordPress-sitelocatie

Zie je de website wel, maar zijn de opmaak en de afbeeldingen verdwenen? Zie je een 404-error wanneer je probeert in te loggen op het WordPress Admin-panel? Vaak komt dit doordat je de sitelocatie hebt gewijzigd in het Admin-panel van WordPress. Deze wijziging alleen is echter niet voldoende om de locatie waar jouw site zichtbaar is te wijzigen.

Automatische installatie

Wanneer je een automatische installatie hebt gedaan, kun je met behulp van onze handleiding voor het wijzigen van de Root-folder de wijziging nogmaals uitvoeren. Vervolgens zal jouw website correct bereikbaar zijn op de gewenste locatie.

Handmatige installatie

Wanneer je een handmatige installatie hebt gedaan, dien je de bestanden op de FTP-server nog te verplaatsen naar de nieuwe locatie. Dit doe je met behulp van Filezilla. Indien dit niet lukt of je om een andere reden de wijziging van de sitelocatie ongedaan wilt maken, kun je dit doen in de database van jouw WordPress-installatie. Daar wijzig je de site-url en de base-url door de volgende stappen te doorlopen:

  • Log in op https://mijn.hostnet.nl.
  • Klik helemaal rechts in de menubalk op 'Control Panel'.
  • Klik op 'Extra'.
  • Klik op 'Databases'.
  • Klik op de databasenaam.
  • Klik op de link rechts van 'phpMyAdmin'.
  • Klik links in het menu op de naam van de database (de link boven of onder information_schema).
  • Klik links op de tabel naam 'wp_options'.
  • Klik rechts bovenaan op het tabblad 'Browse'.
  • Zoek de regel waaronder option_name 'siteurl' staat, deze is meestal in een standaard installatie op de eerste pagina op regel 1 te vinden.
  • Klik op het potloodje op deze regel.
  • Verander de inhoud (in het grote veld) in de gewenste URL.
  • Klik op 'Go'.
  • Zoek de regel waar onder option_name 'home' staat en wijzig deze op dezelfde wijze als het vorige record. Deze regel is in een standaard installatie meestal te vinden op de tweede pagina op regel 36.

Je kunt nu weer verder werken met WordPress.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste support. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 18.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: