Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

Domeinnamen Nameservers of DNS verwijzen naar Hostnet

Nameservers of DNS verwijzen naar Hostnet

Wanneer je jouw hostingpakket of DNS-zone bij Hostnet wilt gebruiken, moet je domeinnaam verwijzen naar Hostnet. Verwijst jouw domein niet (meer) naar Hostnet? Volg dan de stappen in dit artikel om de benodigde wijzigingen door te voeren.

Nameservers aanpassen naar Hostnet

Je wijzigt je nameservers eenvoudig via Mijn Hostnet:

  • Log in op Mijn Hostnet.
  • Ga naar 'Diensten'.
  • Klik op de domeinnaam waarvan je de nameservers wilt wijzigen.
  • Klik op 'Nameservers wijzigen'.
  • Klik op 'Gebruik Hostnet nameservers'.
  • Sla de gegevens op door op 'Wijzigingen opslaan' te klikken.

Let op: Na de verwerking van je nameserver-wijziging kan het 4 tot 48 uur duren totdat de wijziging wereldwijd op het internet is overgenomen. Tijdens deze periode is het wijzigen van de nameservers via Mijn Hostnet geblokkeerd.

DNS aanpassen naar Hostnet

Wanneer je het A-record van het hoofddomein hebt aangepast en deze wilt terugwijzigen naar je hostingpakket bij Hostnet, zoek je eerst het IP-adres van je hostingpakket op. Het IP-adres vind je in het Control Panel:

  • Log in op Mijn Hostnet.
  • Ga naar 'Diensten'.
  • Klik op de domeinnaam die je aan Squarespace wilt koppelen.
  • Klik op 'DNS wijzigen'.
  • Verwijder de bestaande records die je niet meer wilt te gebruiken. 
  • Kies onderaan bij 'Snel records toevoegen voor' voor Default.
  • Verwerk de wijzigingen door op 'Wijzigingen opslaan' te klikken.

Let op: Wil je de e-mail binnen je webhostingpakket door Hostnet laten afhandelen en staat het MX-record van Hostnet (mailfilter.hostnet.nl) niet in je DNS-instellingen? Dan kun je jouw e-mail niet zelf koppelen. Dien in dat geval in Mijn Hostnet een ticket in via 'Support' > 'Contact opnemen'. Vraag Hostnet in dit ticket om het MX-record voor je toe te voegen en te koppelen.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste support. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 18.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: