Belangrijk: Er is een nieuwe phishingmail in omloop. Lees meer.

Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

E-mail E-mail back-up maken en terugplaatsen

E-mail back-up maken en terugplaatsen

Je kunt een back-up maken van alle e-mailberichten op de server. De back-up kun je daarna terugplaatsen in een mailbox naar keuze. Dit is handig wanneer je van e-mailprovider verandert en de mails niet automatisch worden meegenomen naar de nieuwe provider. 

E-mail instellen in een mailprogramma

Het is niet mogelijk om vanuit de webmail van je hostingpakket een back-up te maken van je e-mails. Daarom dien je eerst jouw e-mailaccount in te stellen in een ander e-mailprogramma. De meestgebruikte e-mailprogramma's hiervoor zijn:

  • Outlook;
  • Mac Mail;
  • Thunderbird. 

Heb je een van de bovenstaande e-mailprogramma’s op je computer staan? Volg dan de volgende handleidingen om jouw e-mailaccount in te stellen: 

Let op: Houd er rekening mee dat de eventuele contactpersonen en agenda's die zijn opgeslagen in de mailbox op deze wijze niet worden meegenomen. Ervaar je problemen tijdens het instellen van je e-mailadressen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Back-up maken

Na het instellen van je e-mailaccount in je e-mailprogramma kun je de e-mail back-up maken. Hiervoor gebruik je de handleiding van het e-mailprogramma dat je gebruikt. Hieronder vind je de handleidingen voor de meestgebruikte e-mailprogramma’s: 

Back-up terugplaatsen

Wil je de back-up voor een e-mailaccount terugplaatsen? Gebruik hiervoor je e-mailprogramma. Dit is handig wanneer je bijvoorbeeld naar een andere e-mailprovider verhuisd of jouw e-mails naar een ander e-mailaccount wilt verplaatsen. Hieronder vind je de handleidingen voor de meestgebruikte e-mailprogramma’s:

Controleren

Mocht je twijfelen of de e-mails goed zijn overgezet, log dan in op de Hostnet Webmail. Zie je jouw e-mails terug? Dan staan de berichten op onze mailserver.

Let op: Laat je jouw e-mail liever door Hostnet verhuizen? Dat kan ook. Je betaalt hiervoor € 95 per mailbox. Neem contact op met de Klantenservice voor meer informatie.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste service. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 22.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: