Menu
Zoeken
Inloggen
Sluiten
  • Hulp nodig?
  • Klantenservice
  • Ga naar
  • Hostnet.nl
  • Mijn Hostnet
  • Academy
Klantenservice

Heb je hulp of advies nodig?

Wij zijn 7 dagen per week beschikbaar. Ma t/m vr: 08.00 – 22.00 en in het weekend: 10.00 – 18.00

Chat met een medewerker Bel ons op 020-7500800 Verder naar Helpdesk
  • Hostnet.nl
  • Home Home
  • Domeinnamen Domeinnamen

    Domeinnamen

    Wil je een website maken? Of e-mailen met jouw bedrijfsnaam? De eerste stap is een domeinregistratie.

    Alles over domeinnamen
    • Domeinnaam registreren Je eigen domeinnaam: in 1 minuut aangevraagd
    • Domeinnaam verhuizen Haal meer uit je domeinnaam: verhuis ‘m naar Hostnet
    • E-mail E-mail voordelig én eenvoudig met je eigen domein
  • Website Website

    Website

    Of je nu een beginner of een ervaren websitebouwer bent: bij Hostnet maak jij in no-time je eigen website.

    Alles over websites
    • Website Maker Maak in 3 simpele stappen een eigen website
    • WordPress Maak je website met het populairste CMS ter wereld
    • Webhosting Host je website op ons razendsnelle shared platform
    • Website verhuizen Laat je website gratis verhuizen naar Hostnet
    • SSL-certificaten Beveilig je website met een versleutelde https-verbinding
  • Hosting Hosting

    Hosting

    Jouw website of webapplicatie verdient de beste hosting. Kies daarom voor ons betrouwbare netwerk.

    Alles over hosting
    • Webhosting Host je website op ons razendsnelle shared platform
    • VPS Profiteer van de beste performance met een eigen server
    • Hostnet Cloud Speciaal voor webdevelopers: schaalbare cloud hosting
    • Managed hosting Geen omkijken naar techniek: wij beheren jouw server
  • Online werken Online werken

    Online werken

    Met online werken beheer je jouw bestanden, agenda en e-mail in de cloud. Zo werk je in alle vrijheid.

    Alles over online werken
    • Microsoft Office 365 Gebruik de vertrouwde Office-toepassingen in de cloud
    • Hostnet App Suite Werk flexibel vanuit de cloud met Hostnet App Suite
    • E-mail E-mail voordelig én eenvoudig met je eigen domein

Druk op de 'Enter'-toets om te zoeken

Veilig betalen
Helpdesk
Veelgestelde vragen
Storingen
Zelf regelen
Vraag stellen
Contact
Zoeken
Helpdesk
Veelgestelde vragen
Storingen
Zelf regelen
Vraag stellen
Contact
Verberg de zoekresultaten

E-mail verhuizen naar Hostnet

Wil je jouw e-mail verhuizen naar Hostnet? Dan worden je e-mailberichten niet automatisch overgenomen vanaf je oude provider. Je kunt deze e-mailberichten zelf verplaatsen naar de server van Hostnet. In deze handleiding leggen we uit hoe je de e-mailberichten verplaatst. 

Zorg ervoor dat jouw domeinnaam naar Hostnet is verhuisd en dat je een  e-mail- of webhostingpakket hebt afgenomen. Volg stap 1 tot en met 3 voor het verhuizen zonder downtime.

In stap 3 moet je jouw mailboxen op de server van Hostnet aan te maken. Meer informatie over het aanmaken van mailboxen vind je hier. Volg onderstaande stappen nadat de mailboxen zijn aangemaakt.

1. Nieuwe mailbox instellen in een e-mailprogramma 
2. Verplaatsen van e-mailberichten 
3. Verhuizing afronden 

Stap 1. Nieuwe mailbox instellen in een e-mailprogramma

Om jouw berichten in een keer naar je nieuwe mailbox te verplaatsen, moet je eerst de oude e-mailbox in te stellen (of ingesteld te houden) in jouw e-mailprogramma (bijvoorbeeld Outlook).

Voeg jouw nieuwe mailbox toe, die je aan het begin van dit artikel hebt aangemaakt op de server van Hostnet. De juist e-mailinstellingen vind je terug in deze handleiding. Geef de mailbox een andere naam bij het instellen, zodat je onderscheid tussen de nieuwe en oude mailbox kunt maken.

Let op: Voeg jouw nieuwe mailbox toe als IMAP- account en niet als POP3-account. Op deze manier worden de e-mails en mappen die je gaat verplaatsen, gesynchroniseerd met de server van Hostnet.

Stap 2. Verplaatsen van e-mailberichten

Nadat je stap 1 hebt afgerond, staan de nieuwe mailbox die je bij Hostnet hebt aangemaakt en de mailbox van jouw oude provider in jouw e-mailprogramma.

Om alle e-mailberichten te kopiëren naar de nieuwe mailbox, sleep je de map 'Postvak IN' van de oude mailbox, naar de map 'Postvak IN' van de nieuwe mailbox. Wil je e-mails uit andere mappen meeverhuizen? Verplaats deze dan op dezelfde wijze.

Nadat je alle e-mailberichten hebt versleept naar de nieuwe mailbox, worden deze allemaal geüpload naar de server van Hostnet. Afhankelijk van het aantal berichten en jouw internetsnelheid, kan dit enige tijd duren.

Let op: Je kopieert e-mailberichten het snelst door deze allemaal te selecteren (sneltoets: CTRL + A). Houd vervolgens je linkermuisknop ingedrukt en versleep de berichten naar de nieuwe mailbox. Daarnaast is het mogelijk om specifieke mappen in zijn geheel te kopiëren naar jouw nieuwe mailbox.

Stap 3. Verhuizing afronden

Nadat je alle mappen van de oude mailbox hebt verplaatst naar de nieuwe mailbox, kun je de oude mailbox verwijderen.

Jouw e-mailadres en bestaande e-mail is nu verhuisd naar Hostnet.

Contact

Bel ons op 020-7500800
Bel ons op 020-7500800
Stuur ons een e-mail
Chat met een medewerker

Status

    Categorie

    E-mail

    Meer over e-mail

    • Aan de slag met e-mail van Hostnet
    • Voorkom dat e-mails als spam worden gemarkeerd
    • Aan de slag met Hostnet Webmail
    • E-mailhandtekening toevoegen in Hostnet Webmail
    • Tips voor het gebruik van Hostnet Webmail
    • E-mail verhuizen naar Hostnet
    • E-mailadres instellen in Outlook 2016
    • Agenda en contacten exporteren via Hostnet Webmail
    • E-mailfilter instellen in Hostnet Webmail
    • Extra e-mailadres instellen in Hostnet Webmail
    • Spam rapporteren in SpamExperts
    • E-mailadres instellen in Outlook 2007
    • E-mail back-up maken en terugplaatsen
    • E-mailinstellingen controleren in Outlook voor Mac
    • E-mailinstellingen controleren in Outlook 2007
    • E-mailinstellingen controleren in Outlook 2013
    • E-mailinstellingen controleren in Outlook 2010
    • E-mailinstellingen controleren in Windows Live Mail
    • E-mailinstellingen controleren op Android
    • E-mailinstellingen controleren in Thunderbird
    • E-mailinstellingen controleren in Mail voor Windows 8
    • E-mailinstellingen controleren in Outlook Express
    • Back-up maken en terugplaatsen via Thunderbird
    • E-mailinstellingen controleren in Gmail
    • E-mailinstellingen controleren op iPhone of iPad
    • E-mailinstellingen
    • E-mailadres instellen in Windows Live Mail
    • E-mailadres instellen in Outlook
    • E-mailbox aanmaken
    • E-mailwachtwoord wijzigen
    • E-mailforward instellen
    • E-mailalias aanmaken
    • Catchall-adres instellen
    • Maatregelen tegen spam
    • Instellingen van het SpamExperts-spamfilter beheren
    • Logbestanden van jouw e-mailverkeer inzien in SpamExperts
    • Periodieke rapportage instellen in SpamExperts
    • Out-of-office-melding instellen
    • E-mail ontvangen via Hostnet
    • E-mail versturen via Hostnet
    • E-mailadres instellen in Gmail
    • Spam vanuit eigen e-mailadres
    • Outlook 2013 IMAP-hoofdmap wijzigen
    • Volledige headers weergeven
    • Geen e-mail ontvangen
    • Geen e-mail versturen
    • Kan niet inloggen op de Webmail
    • Verschil tussen IMAP en POP
    • E-mailadres instellen in Outlook 2013
    • E-mailadres instellen in Thunderbird
    • E-mailadres instellen in Outlook 2010
    • E-mailadres instellen in Mail voor Windows 8
    • E-mailadres instellen in Outlook Express
    • E-mailadres instellen in Mac Mail
    • E-mailadres instellen in Outlook voor Mac
    • E-mailadres instellen in Android
    • E-mailadres instellen op iPhone of iPad
    • Horde Webmail
    • Inloggen op Horde
    • Nieuw bericht opstellen in Horde
    • E-mail beantwoorden in Horde
    • Berichten verwijderen in Horde
    • Onderhoudswerkzaamheden in Horde
    • Mappen beheren in Horde
    • Het adresboek van Horde gebruiken

    Veelgestelde vragen e-mail

    Veelgestelde vragen

    • Waarom kan ik geen e-mail vanaf mijn website versturen?
    • E-mails versturen vanaf jouw webhostingpakket is alleen mogelijk met een PHP-e-mailscript waarin het 'envelope-from'-adres is opgenomen. Door een 'envelope-from'-adres te vereisen bij het versturen van e-mails vanaf ons platform, wordt de kans verkleind dat kwaadwillenden misbruik maken van het webhostingplatform.

    • Wat is een e-mailpakket?
    • Via een e-mailpakket bij Hostnet maak je je eigen, unieke e-mailadressen aan. Vervolgens kun je e-mail verzenden en ontvangen onder jouw domeinnaam.

    • Wat kan ik met een e-mailpakket?
    • Met een e-mailpakket kun je overal ter wereld je e-mail lezen en versturen. Je e-mail is zowel beschikbaar via computer, tablet als smartphone.

    • Hoeveel opslagruimte krijg ik per mailaccount?
    • De opslagruimte verschilt per e-mailpakket. Je bekijkt de aangeboden ruimte op onze website. Je kunt in alle gevallen zelf de ruimte verdelen over je mailboxen.

      Wanneer je een pakket hebt met 2 GB schijfruimte, kun je bijvoorbeeld 5 mailboxen aanmaken met ieder een opslag van 400 MB. Je kunt ook slechts 1 mailbox in gebruik nemen, en deze vullen tot maximaal 2 GB.

    • Hoeveel e-mailadressen krijg ik bij een e-mailpakket?
    • Je kunt zoveel e-mailadressen aanmaken als je wilt. Houd wel rekening met het aantal mailboxen binnen jouw pakket (te bekijken op onze website).

      Een mailbox is een 'postbus' om e-mail in te ontvangen. Je bepaalt zelf hoeveel e-mailadressen je per mailbox aanmaakt.

      • Je kunt voor 1 mailbox meerdere e-mailadressen aanmaken. Deze e-mailadressen delen samen een 'postbus' en hebben allemaal toegang tot dezelfde post (e-mail).
      • Wil je juist dat de e-mailadressen geen toegang hebben tot elkaars 'postbus'? Dan maak je 1 e-mailadres aan per mailbox.

      Wanneer je mailboxen tekortkomt, bestel je via onze Klantenservice eenvoudig extra mailboxen.

    • Wat is een mailbox?
    • Een mailbox kun je vergelijken met een postbus. Het is een ruimte op de server waarop e-mailberichten worden bewaard. Je haalt deze berichten op met een e-mailprogramma of je leest de e-mails online via Webmail. Voor het inloggen op de mailbox heb je een e-mailloginnaam en een e-mailwachtwoord nodig.

    • Is het mogelijk om meer mailboxen aan te vragen?
    • Heb je meer mailboxen nodig dan jouw pakket standaard biedt? Je kunt dit op 2 manieren oplossen:

      • Upgrade je pakket naar een hogere variant (E-mail Pro of Plus).
      • Bestel extra mailboxen bij je huidige pakket.
    • Is het mogelijk om bij Hostnet gebruik te maken van mobiele toegang tot mijn e-mail?
    • Je kunt altijd mobiel inloggen op de Webmail. Ook kun je het e-mailprogramma van je smartphone instellen om e-mail op te halen via IMAP.

      Daarnaast is het via Hostnet App Suite mogelijk om je e-mail, agenda en contactpersonen volledig te synchroniseren met mobiel. Meer informatie over App Suite vind je op de volgende pagina.

    • Ik wil een domeinnaam en e-mail, maar nog geen website. Is dat mogelijk?
    • Ja, dit is mogelijk. Als je alleen e-mail aan jouw domeinnaam wilt koppelen, kies je voor een van onze e-mailpakketten. Hiermee verzend en ontvang je e-mail onder jouw domeinnaam.

    • Waarom worden berichten van personen die naar mij mailen niet doorgestuurd?
    • Wanneer je ervoor kiest om je e-mail door te laten sturen naar een ander e-mailadres, kan het voorkomen dat de e-mail daar niet aankomt. Naast bijvoorbeeld een foutje in het e-mailadres, kan het zijn dat het bericht om een van de volgende redenen niet bij je wordt bezorgd:

      Spam

      Wanneer het bericht bij ons aangeboden wordt, controleren wij deze op spam en schadelijke bijlagen. Wanneer deze worden aangetroffen, sturen wij een bouncebericht terug naar de afzender.

      SPF

      De domeinhouder van het oorspronkelijke bericht (dat wordt doorgestuurd), kan gebruikmaken van het Sender Policy Framework (SPF). Wanneer wij het e-mailbericht doorsturen, controleert de ontvangende e-mailserver meestal op de aanwezigheid van een SPF-record. Wanneer de domeinhouder ervoor gekozen heeft om de e-mailservers van Hostnet niet te machtigen, dan kan het e-mailbericht niet worden doorgestuurd.

      Om dit te voorkomen, geef je het uiteindelijke doeladres op bij de partij die de e-mailberichten verstuurt. Op deze manier zal de SPF-controle slagen en wordt de e-mail afgeleverd in je mailbox.

    Bekijk alle veelgestelde vragen
    > helpdesk > e-mail > E-mail verhuizen naar Hostnet
    Top
    • Algemene Voorwaarden
    • Privacy en cookies
    • Sitemap
    • Herroepingsrecht
    • Copyright

    Domeinnamen

    • Domeinnaam registreren
    • Nieuwe domeinnamen
    • E-mail
    • Prijzen domeinnamen
    • Domeinnaam verhuizen
    • Domeinnaam doorsturen
    • Domeinnaam overdragen
    • Gratis website bij je domeinnaam
    • Domeinnaamtips
    • Domeinnaamvoorwaarden
    • Domeinnaam aanvragen
    • Domeinnaam checken
    • Domeinnaam kopen
    • Domeinregistratie
    • Domeinen

    Website

    • WordPress
    • Webhosting
    • Website verhuizen
    • Joomla!-website
    • PrestaShop-webwinkel
    • Drupal-website
    • SSL-certificaten
    • Website laten maken

    Hosting

    • Webhosting
    • VPS
    • Virtual Private Server
    • Hostnet Cloud
    • Managed hosting
    • Webhostinguitbreidingen

    Online werken

    • Microsoft Office 365
    • Hostnet App Suite
    • E-mail
    • Microsoft Hosted Exchange
    • E-mailmarketing CakeMail

    Klantenservice

    • Contact opnemen
    • Helpdesk
    • Zelf regelen via Mijn Hostnet
    • Storingen en onderhoud
    • Veelgestelde vragen
    • Notice-and-Take-Down-procedure
    • Download TeamViewer

    Over Hostnet

    • Nieuws
    • Academy
    • Klantonderzoek
    • Vacatures
    • Stages
    • Contactgegevens

    Inloggen

    • Mijn Hostnet
    • Webmail
    • Microsoft Office 365
    • Hostnet App Suite
    • Hosted Exchange Control Panel
    • Outlook Web App
    Alle prijzen zijn exclusief 21% btw, tenzij anders vermeld.
    Vragen? Chat nu live!