Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

E-mail E-mailadres instellen in Outlook 2013

E-mailadres instellen in Outlook 2013

Microsoft Outlook is een van de meest gebruikte e-mailprogramma's. Op deze pagina leggen wij uit hoe je Microsoft Outlook instelt om jouw e-mail bij Hostnet op te halen.

Automatisch configureren

Voor het configureren van diensten bij Hostnet kun je autodiscovery gebruiken. Dit betekent dat het account automatisch door Outlook wordt geconfigureerd aan de hand van jouw loginnaam en wachtwoord. Wanneer je een nieuw account aanmaakt, is het mogelijk te kiezen voor het automatisch configureren. Dit scheelt tijd en hiermee weet je zeker dat je de juiste instellingen gebruikt.

  • Ga naar 'Bestand' > 'Info'.
  • Klik op 'Account toevoegen'.
  • Vul bij 'Uw naam:' jouw naam in, zoals getoond aan anderen.
  • Vul bij 'E-mailadres:' jouw volledige e-mailadres in.
  • Vul bij 'Wachtwoord:' het bijhorende e-mailwachtwoord in.
  • Klik op 'Volgende'.

Je ontvangt nu eventueel een beveiligingswaarschuwing.

  • Klik op 'Ja'.

Je ontvangt nu de melding 'Wilt u toestaan dat deze website serverinstellingen voor *uw e-mailadres* configureert?'.

  • Klik op 'Toestaan'.
  • Klik op 'Voltooien'.

Let op: Het is mogelijk dat na het configureren nog een wijziging van de IMAP-hoofdmap is vereist om de e-mail volledig correct werkend te krijgen.

Handmatig configureren

Wil je toch liever een handmatige configuratie uitvoeren, dan volg je hiervoor de onderstaande handleiding.

  • Ga naar 'Bestand' > 'Info'.
  • Klik op 'Account toevoegen'.
  • Kies onderaan voor 'Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren'.
  • Klik op 'Volgende'.
  • Kies voor 'POP of IMAP'.
  • Klik op 'Volgende'.

Gebruikersgegevens

  • Vul bij 'Naam:' jouw naam in, zoals getoond aan anderen.
  • Vul bij 'E-mailadres:' jouw volledige e-mailadres in.

Servergegevens

  • Kies bij Type account: 'IMAP'.
  • De (inkomende) IMAP-server en (uitgaande) SMTP-server kun je opzoeken in het Control Panel door in de menubalk op de knop 'E-mail' te klikken.

Aanmeldingsgegevens

  • Vul bij 'Gebruikersnaam:' jouw volledige e-mailadres in.
  • Vul bij 'Wachtwoord:' het bijhorende wachtwoord in.
  • Klik op 'Meer instellingen'.
  • Ga naar het tabblad 'Server voor uitgaande e-mail'.
  • Vink 'Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist' aan.
  • Kies voor 'Aanmelden met'.
  • Vul bij 'Gebruikersnaam:' jouw volledige e-mailadres in.
  • Vul bij 'Wachtwoord:' het bijhorende wachtwoord in.
  • Ga naar het tabblad 'Geavanceerd'.
  • Vul bij uitgaande e-mail (SMTP): '587' in.
  • Kies bij 'Gebruik' het volgende type versleutelde verbinding: 'TLS'.
  • Klik op 'Ok'.
  • Klik op 'Volgende'.
  • Klik, wanneer de zijn tests voltooid, op 'Sluiten'.
  • Klik op 'Voltooien'.

Speciale mappen instellen

Mappen zoals 'Verzonden items', 'Verwijderde berichten', 'Spam' en 'Concepten' stel je in via onderstaande stappen:

  • Klik op 'Bestand' en kies voor 'Account instellingen'.
  • Klik het account aan en kies voor 'Wijzigen'.
  • Ga naar 'Meer instellingen' en ga vervolgens naar het tabblad 'Verzonden Items'.
  • Kies voor 'Verplaats verzonden items naar de volgende map'.
  • Kies de gewenste map.

Herhaal dit proces voor de mappen 'Verwijderde berichten', 'Spam' en 'Concepten'. Deze mappen hebben ieder een eigen tabblad.

Het IMAP-prefix/ voorvoegsel

Wanneer het niet lukt de speciale mappen in te stellen via bovenstaande stappen, kan het zijn dat het IMAP-prefix/ voorvoegsel niet juist is geconfigureerd. Dit kan ervoor zorgen dat je bepaalde IMAP-mappen mist of problemen ervaart met het instellen van de speciale mappen. Je kunt dit oplossen door het IMAP-prefix aan te passen en vervolgens de mappen alsnog in te stellen. Voordat je het IMAP-prefix aanpast, is het raadzaam te controleren of de mappen niet verborgen zijn of simpelweg niet zijn ingesteld met behulp van de bovenstaande stappen.

IMAP-prefix instellen

Hieronder lees je hoe je het IMAP-prefix instelt:

  • Klik op 'Bestand' en kies voor 'Account instellingen'.
  • Klik het account aan en kies voor 'Wijzigen'.
  • Ga naar 'Meer instellingen' en ga vervolgens naar het tabblad 'Geavanceerd'.
  • Vul bij 'Root folder path' het woord 'INBOX' in hoofdletters in.
  • Kies voor 'OK' en sluit het scherm af.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste support. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 18.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: