E-mailadres instellen in Outlook Express

Outlook Express is een van de meest gebruikte gratis e-mailprogramma's die gratis wordt geleverd met Windows XP. Op deze pagina leggen wij u uit hoe u Outlook Express instelt om uw e-mail op te halen bij uw diensten van Hostnet.

Automatisch configureren

Voor het configureren van diensten bij Hostnet kunt u autodiscovery gebruiken. Dit betekent dat het account automatisch door Outlook Express wordt geconfigureerd aan de hand van uw loginnaam en wachtwoord. Wanneer u een nieuw account aanmaakt, is het mogelijk te kiezen voor het automatisch configureren. Dit scheelt tijd en hiermee weet u zeker dat u de juiste instellingen gebruikt. 

Handmatig configureren

Mocht u toch liever een handmatige configuratie willen uitvoeren, dan volgen hieronder de benodigde stappen:

  • Ga naar het menu-item 'Extra' en kies de optie 'E-mailaccounts'.
  • In het tabblad 'E-mail' maakt u een account aan.
  • Klik op 'Toevoegen' en kies voor 'E-mail'.
  • Vul bij 'Weergegeven naam:' uw naam en/ of bedrijfsnaam in. De ontvanger van uw bericht ziet dit als afzender.
  • Klik op 'Volgende'.
  • Vul bij 'E-mailadres:' uw e-mailadres in.
  • Klik op 'Volgende'.
  • Kies bij Het servertype voor inkomende e-mail voor IMAP.
  • De (inkomende) IMAP-server en (uitgaande) SMTP-server kunt u opzoeken in het Control Panel door in de menubalk op de knop 'E-mail' te klikken.
  • Laat 'Aanmelden met beveiligd-wachtwoordverificatie' uitgevinkt staan.
  • Klik op 'Volgende'.
  • Vul bij 'Accountnaam:' uw volledige e-mailadres in.
  • Vul bij 'Wachtwoord:' het bijbehorende wachtwoord in.
  • Klik op 'Volgende'.
  • Klik op 'Voltooien'. Uw account is nu ingesteld.

Klik op de knop 'Verzenden/Ontvangen' om uw e-mail op te halen.

Contact?
Bel ons op 020-7500800