Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

E-mail E-mailinstellingen controleren in Gmail

E-mailinstellingen controleren in Gmail

Op deze pagina leggen wij je uit hoe je de e-mailinstellingen in Gmail controleert voor het juist functioneren van jouw diensten bij Hostnet. Heb je jouw e-mailaccount nog niet ingesteld? Lees dan deze handleiding.

  • Log in op jouw Gmail-account.
  • Klik rechts op het tandwiel en klik vervolgens op 'Instellingen'.
  • Open het tabblad 'Accounts en import'.

Instellingen inkomende e-mail

Het e-mailaccount waarvan je de e-maildienst bij Hostnet afneemt kun je terugvinden onder 'E-mail bekijken uit andere accounts' in het tabblad 'Accounts en import'.

  • Klik op 'gegevens bewerken' rechts van jouw e-mailadres.
  • Er opent vervolgens een pop-up. Controleer de volgende instellingen:
    • Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@example.com).
    • Wachtwoord: het bijbehorende e-mailwachtwoord.
    • POP-server: Server inkomende e-mail: controleer de juiste POP-server in het Control Panel door in de menubalk op de knop 'E-mail' te klikken.
    • Poort: 995
    • Een kopie van opgehaalde berichten op de server achterlaten: vink deze optie aan.
    • Altijd een beveiligde verbinding (SSL) gebruiken: vink deze optie aan.
  • Klik op 'Wijzigingen opslaan'.

Instellingen uitgaande e-mail

De instellingen voor de uitgaande e-mailserver staan onder 'Mail verzenden als' in het tabblad 'Accounts en Import'.

  • Klik op 'gegevens bewerken' (rechts van jouw e-mailadres).
  • Er opent een pop-up. Op de eerste pagina kun je alleen de naam van jouw e-mailbox controleren. 
  • Klik op 'Volgende stap'. Controleer de volgende instellingen: 
    • SMTP-server: controleer de juiste SMTP-server in het Control Panel door in de menubalk op de knop 'E-mail' te klikken.
    • Poort: 587
    • Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@example.com).
    • Wachtwoord: het bijbehorende e-mailwachtwoord.
    • Beveiligde verbinding via TLS: selecteer deze optie.
  • Klik op 'Wijzigingen opslaan'.

 

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste support. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 18.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: