Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

E-mail E-mailinstellingen controleren in Gmail

E-mailinstellingen controleren in Gmail

Op deze pagina leggen wij je uit hoe je de e-mailinstellingen in Gmail controleert voor het juist functioneren van jouw diensten bij Hostnet. Heb je jouw e-mailaccount nog niet ingesteld? Lees dan deze handleiding.

  • Log in op jouw Gmail-account.
  • Klik rechts op het tandwiel en klik vervolgens op 'Instellingen'.
  • Open het tabblad 'Accounts en import'.

Instellingen inkomende e-mail

  • Zoek onder 'E-mail bekijken uit andere accounts' jouw e-mailadres op.
  • Klik rechts van jouw e-mailadres op 'gegevens bewerken'.
  • Er opent een pop-up. Controleer de volgende instellingen:
    • Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@example.com).
    • Wachtwoord: het bijbehorende e-mailwachtwoord.
    • POP-server: zoek de juiste POP-server (voor inkomende mail) op door in het Control Panel via de menubalk op de knop 'E-mail' te klikken.
    • Poort: 995
    • Een kopie van opgehaalde berichten op de server achterlaten: vink deze optie aan.
    • Altijd een beveiligde verbinding (SSL) gebruiken wanneer e-mailberichten worden opgehaald: vink deze optie aan.
  • Klik op 'Wijzigingen opslaan'.

Instellingen uitgaande e-mail

  • Je bent nu terug in het tabblad 'Accounts en import'. Ga binnen dit tabblad naar 'Mail verzenden als:'.
  • Klik rechts van jouw e-mailadres op 'gegevens bewerken'.
  • Er opent een pop-up. Op de eerste pagina kun je alleen de naam van jouw e-mailbox controleren. 
  • Klik op 'Volgende stap'. Controleer de volgende instellingen: 
    • SMTP-server: zoek de juiste SMTP-server op door in het Control Panel via de menubalk op de knop 'E-mail' te klikken.
    • Poort: 587
    • Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@example.com).
    • Wachtwoord: het bijbehorende e-mailwachtwoord.
    • Beveiligde verbinding via TLS: selecteer deze optie.
  • Klik op 'Wijzigingen opslaan'.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste service. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 22.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: