E-mailinstellingen controleren in Outlook 2010
Op deze pagina leggen wij je uit hoe je de e-mailinstellingen in Outlook 2010 controleert voor het juist functioneren van jouw diensten bij Hostnet. Heb je jouw e-mailaccount nog niet ingesteld? Lees dan deze handleiding.
Serverinstellingen
- Klik in het menu op 'Bestand'.
- Klik vervolgens op 'Accountinstellingen'.
- Selecteer het e-mailaccount waarvan je de e-maildienst bij Hostnet afneemt.
- Klik op de naam van jouw e-mailaccount.
- Klik vervolgens op 'Wijzigen...'.
- Controleer de volgende instellingen:
- Server voor inkomende e-mail: controleer de juiste POP- of IMAP-server in het Control Panel door in de menubalk op de knop 'E-mail' te klikken.
- Server voor uitgaande e-mail: controleer de juiste SMTP-server in het Control Panel door in de menubalk op de knop 'E-mail' te klikken.
- Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@example.com).
- Wachtwoord: het bijbehorende e-mailwachtwoord.
- Wachtwoord onthouden: selecteer deze optie.
- Vink 'Voor deze servers is verificatie vereist' aan.
- Klik vervolgens op 'Instellingen'.
- Selecteer de optie 'De instellingen van de server voor inkomende e-mail gebruiken'.
- Klik op 'OK' om de instellingen op te slaan.
Geavanceerde instellingen
- Klik rechts onderin op 'Meer instellingen...'.
- Open het tabblad 'Server voor uitgaande e-mail'.
- Vink 'Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist' aan.
- Selecteer 'Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail'.
- Open het tabblad 'Geavanceerd'. Controleer de volgende instellingen:
- Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig: vink deze optie aan.
- Poortnummer inkomende e-mail: 993 (of 995 bij POP3).
- Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: TLS.
- Poortnummer uitgaande e-mail: 587.
- Klik op 'OK' om de instellingen op te slaan.
- Klik vervolgens op 'Volgende'.
- Sluit de instellingen door op 'Voltooien' te klikken.