Onze telefoonverbinding is instabiel, waardoor we minder goed bereikbaar zijn. Lees meer informatie

Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

E-mail E-mailinstellingen controleren in Outlook 2010

E-mailinstellingen controleren in Outlook 2010

Op deze pagina leggen wij je uit hoe je de e-mailinstellingen in Outlook 2010 controleert voor het juist functioneren van jouw diensten bij Hostnet. Heb je jouw e-mailaccount nog niet ingesteld? Lees dan deze handleiding.

Serverinstellingen

  • Klik in het menu op 'Bestand'.
  • Klik vervolgens op 'Accountinstellingen'.
  • Selecteer het e-mailaccount waarvan je de e-maildienst bij Hostnet afneemt.
  • Klik vervolgens op 'Wijzigen...'.
  • Controleer de volgende instellingen:
    • Server voor inkomende e-mail: controleer de juiste POP- of IMAP-server in het Control Panel door in de menubalk op de knop 'E-mail' te klikken.
    • Server voor uitgaande e-mail: controleer de juiste SMTP-server in het Control Panel door in de menubalk op de knop 'E-mail' te klikken.
    • Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@example.com).
    • Wachtwoord: het bijbehorende e-mailwachtwoord.
    • Wachtwoord onthouden: selecteer deze optie.
  • Vink 'Voor deze servers is verificatie vereist' aan. 
  • Klik vervolgens op 'Instellingen'. 
  • Selecteer de optie 'De instellingen van de server voor inkomende e-mail gebruiken'.
  • Klik op 'OK' om de instellingen op te slaan.

Geavanceerde instellingen

  • Klik rechts onderin op 'Meer instellingen...'.
  • Open het tabblad 'Server voor uitgaande e-mail'. 
  • Vink 'Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist' aan.
  • Selecteer 'Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail'. 
  • Open het tabblad 'Geavanceerd'. Controleer de volgende instellingen:
    • Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig: vink deze optie aan.
    • Poortnummer inkomende e-mail: 993 (of 995 bij POP3).
    • Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: TLS.
    • Poortnummer uitgaande e-mail: 587.
  • Klik op 'OK' om de instellingen op te slaan.
  • Klik vervolgens op 'Volgende'.
  • Sluit de instellingen door op 'Voltooien' te klikken. 

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste service. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 22.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: