Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

E-mail E-mailinstellingen controleren in Thunderbird

E-mailinstellingen controleren in Thunderbird

Op deze pagina leggen wij je uit hoe je de e-mailinstellingen in Thunderbird controleert voor het juist functioneren van jouw diensten bij Hostnet. Heb je jouw e-mailaccount nog niet ingesteld? Lees dan deze handleiding.
 
  • Klik in het linkermenu op het e-mailaccount waarvan je de e-maildienst bij Hostnet afneemt.
  • Klik vervolgens onder het kopje 'Accounts' op 'Instellingen voor deze account bekijken'.

Instellingen inkomende e-mail

In de pop-up die opent staan jouw algemene instellingen. Klik in het linkermenu op 'Serverinstellingen'. Controleer de volgende instellingen:

  • Servernaam: controleer de juiste IMAP-server in het Control Panel door in de menubalk op de knop 'E-mail' te klikken.
  • Poort: 993.
  • Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@example.com).
  • Verbindingsbeveiliging: SSL/TLS.
  • Authenticatiemethode: Wachtwoord, onbeveiligd verzonden.

Instellingen uitgaande e-mail

  • Klik in het linkermenu op 'Uitgaande server (SMTP)'. Selecteer 'smtp02.hostnet.nl' of 'smtp.hostnet.nl'. 
  • Klik rechts van de selectie op 'Bewerken...'. Staan beide servers niet in de lijst? Klik dan op 'Voeg toe...'.
  • Controleer de volgende instellingen:
    • Servernaam: controleer de juiste SMTP-server in het Control Panel door in de menubalk op de knop 'E-mail' te klikken.
    • Poort: 587.
    • Verbindingsbeveiliging: STARTTLS.
    • Authenticatiemethode: Wachtwoord, onbeveiligd verzonden.
    • Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@example.com).
  • Klik op 'OK' om de instellingen op te slaan.
  • Klik in het linkermenu opnieuw op de naam van jouw e-mailaccount.
  • Selecteer onderaan bij 'Uitgaande server (SMTP)' de uitgaande server die jij zojuist hebt ingesteld.
  • Klik op 'OK' om alle instellingen op te slaan. 

Wachtwoord wijzigen

Wanneer jouw wachtwoord onjuist was dan moet het oude wachtwoord worden gewijzigd. Er wordt vervolgens gevraagd om een nieuw wachtwoord. 

  • Klik in de menubalk bovenaan het scherm op 'Extra'. 
  • Klik vervolgens op 'Opties'.
  • Open het tabblad 'Beveiliging'.
  • Klik op de knop 'Opgeslagen wachtwoorden'. 
  • Selecteer de regels waarin jouw e-mailadres voorkomt bij 'Gebruikersnaam'.
  • Verwijder de regels door te klikken op 'Verwijderen'.
  • Start Thunderbird opnieuw op, zodat je jouw wachtwoord opnieuw kan invoeren.

 

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste support. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 18.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: