Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

E-mail E-mailinstellingen controleren in Windows Live Mail

E-mailinstellingen controleren in Windows Live Mail

Op deze pagina leggen wij je uit hoe je de e-mailinstellingen in Windows Live Mail controleert voor het juist functioneren van jouw diensten bij Hostnet. Heb je jouw e-mailaccount nog niet ingesteld? Lees dan deze handleiding.

Serverinstellingen

  • Klik in het linkermenu met je rechtermuisknop op het e-mailaccount waarvan je de e-maildienst bij Hostnet afneemt.
  • Klik vervolgens op 'Eigenschappen'.
  • Open het tabblad 'Server'. Controleer de volgende instellingen:
    • Inkomende e-mail: controleer de juiste POP- of IMAP-server in het Control Panel door in de menubalk op de knop 'E-mail' te klikken.
    • Uitgaande e-mail: controleer de juiste SMTP-server in het Control Panel door in de menubalk op de knop 'E-mail' te klikken.
    • E-mailgebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@example.com).
    • Wachtwoord: het bijbehorende e-mailwachtwoord.
    • Wachtwoord onthouden: selecteer deze optie.
  • Selecteer 'Aanmelden met leesbare tekstverificatie'.
  • Vink 'Voor deze servers is verificatie vereist' aan. 
  • Klik vervolgens op 'Instellingen'. 
  • Selecteer de optie 'De instellingen van de server voor inkomende e-mail gebruiken'.
  • Klik op 'OK' om de instellingen op te slaan.

Geavanceerde instellingen

Open het tabblad 'Geavanceerd'. Controleer de volgende instellingen:
  • Poortnummer uitgaande e-mail: 587.
  • Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig: vink deze optie aan.
  • Poortnummer inkomende e-mail:
    • Bij het gebruik van IMAP: 993.
    • Bij het gebruik van POP: 995.
  • Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig: vink deze optie aan.
  • Klik op 'OK' om de instellingen op te slaan.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste service. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 22.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: