Belangrijk: Er is een nieuwe phishingmail in omloop. Lees meer.

Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

E-mail Een afwezigheidsmelding aanmaken

Een afwezigheidsmelding aanmaken

Via de Webmail kun je een afwezigheidsmelding aanmaken. Wanneer iemand jou een e-mail verstuurt, ontvangt diegene een automatisch bericht dat je niet aanwezig bent. 

Afwezigheidsmelding aanmaken

Via de onderstaande stappen stel je eenvoudig een afwezigheidsmelding in:

  • Log in op je e-mailomgeving via https://appsuite.hostnet.nl/.
  • Klik rechtsboven in de menubalk op het tandwiel.
  • Klik op ‘Instellingen’.
  • Klik in het linkermenu op ‘E-mail’ > ‘Afwezigheidsmelding’.
  • Voer onder de kop ‘Onderwerp’ een onderwerp in.
  • Voer onder de kop ‘Tekst’ een tekst in die je wilt versturen.
  • Stel eventueel een begin- en einddatum in.
  • De instellingen hoef je niet op te slaan. Dit gebeurt automatisch. Je kunt de afwezigheidsmelding controleren via ‘E-mail’ > ‘Filter Regels’.

De afwezigheidsmelding is aangemaakt.

De afwezigheidsmelding vaker of minder vaak versturen

Standaard ontvangt de afzender 1 keer in de 7 dagen jouw afwezigheidsmelding. Wil je de melding vaker of minder vaak versturen? Pas dan het aantal dagen aan. Dit stel je in via ‘Aantal dagen tussen afwezigheidsmeldingen naar dezelfde afzender'.

Let op: Heb jij een autoresponder in het Control Panel ingeschakeld en maak je een afwezigheidsmelding aan in je Webmail? Verwijder dan jouw autoresponder in het Control Panel.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste service. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 22.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: