Geen e-mail versturen
Wanneer je geen e-mail kunt versturen via je e-mailprogramma, raden we je aan onderstaande zaken na te lopen.
Internetverbinding
Controleer of je internetverbinding goed werkt. Als je problemen hebt met je internetverbinding, kun je geen (goede) verbinding maken met de versturende mailserver om de e-mail te verzenden. Neem in dat geval contact op met je internetprovider.
Instellingen
Heb je de juiste instellingen gebruikt? Voor het versturen van e-mail zijn verificatie-instellingen vereist. Kijk in de e-mail die je van Hostnet hebt ontvangen en controleer of alle gegevens juist zijn ingevuld.
Op deze pagina vind je een overzicht met de juiste instellingen.
Webmail
Kun je wel e-mail versturen via de Webmail? Voor het inloggen op de Webmail gebruik je dezelfde gegevens als voor het instellen in een e-mailclient. Kun je niet inloggen? Volg dan de stappen op de pagina 'Kan niet inloggen op de webmail'.
Onderhoud of storing
Zijn alle bovenstaande zaken in orde, maar krijg je toch geen verbinding met de SMTP-server? Bekijk dan op onze statuspagina of er onderhoud plaatsvindt of dat er een storing is.