Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

E-mail Logbestanden van jouw e-mailverkeer inzien in SpamExperts

Logbestanden van jouw e-mailverkeer inzien in SpamExperts

Iedere e-maildienst op de mailserver van Hostnet is voorzien van het programma SpamExperts. Dit programma controleert jouw mailverkeer op spam of andere kwaadaardige bestanden. Het kan voorkomen dat het spamfilter niet alle berichten toelaat tot je e-maibox. In deze handleiding lees je hoe je geblokkeerde bestanden en de spamquarantaine inziet.

SpamExperts openen

Je opent SpamExperts via onderstaande stappen:

  • Log in op Mijn Hostnet.
  • Klik in de menubalk op 'Diensten'.
  • Klik op de domeinnaam waarvoor je het spamfilter wilt bekijken.
  • Klik onder 'Beheer je dienst' op 'SpamExperts'.

Logbestanden

Je bekijkt je logbestanden door in het linkermenu op 'Zoekfunctie logbestanden' te klikken. Je voert jouw zoekopdracht als volgt in:

  • Selecteer de periode waarbinnen je wilt zoeken.
  • Ben je op zoek naar een specifiek bericht? Dan kun je ook de velden 'Onderwerp', 'Afzender' en 'Ontvanger' invullen.
  • Klik op 'Start zoekopdracht'.

De zoekresultaten verschijnen. Je ziet per e-mailbericht een classificatie. De volgende classificaties zijn mogelijk:

  • 'Geaccepteerd': Het bericht is veilig bevonden en wordt doorgestuurd naar je e-mailbox.
  • 'Geweigerd': Het bericht is als onveilig aangemerkt en wordt niet doorgestuurd naar je e-mailbox. Bij het bericht staat de reden van de weigering vermeld. Als het bericht in de spamquarantaine is geplaatst, staat dit aangegeven bij de classificatie. 
  • 'Tijdelijk geweigerd': Het bericht staat op een 'graylist' en is daarom tijdelijk geweigerd door het spamfilter. Dit bericht staat, net als een geweigerd bericht, mogelijk in de spamquarantaine.

Spamquarantaine

Je controleert en beheert de spamquarantaine via het menu-item 'Spam quarantaine'. Hier kun je jouw berichten controleren, vrijgeven en verwijderen.

  • Klik op het pijltje rechts naast het bericht.
  • Controleer de inhoud van het bericht door te klikken op 'Weergave'.
  • Is dit een veilig bericht? Klik dan op 'Vrijgeven'. Is het bericht niet veilig? Dan verwijder je het bericht door op 'Verwijderen' te klikken.

Door bij een veilig bericht te kiezen voor de optie 'Vrijgeven en trainen', zorg je dat toekomstige berichten van deze afzender ook worden toegelaten.

Tip:
Stel een periodieke rapportage in, zodat je op de hoogte wordt gebracht van berichten in je spamquarantaine. Lees in deze handleiding meer over het instellen van deze rapportage.

E-mailberichten worden op basis van de spamfilter-instellingen in de spamquarantaine geplaatst. Deze instellingen kun je beheren in het Antispam Controlpanel. In onze handleiding lees je hoe je de instellingen kunt beheren.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste support. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 18.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: