Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

E-mail Outlook 2013 IMAP-hoofdmap wijzigen

Outlook 2013 IMAP-hoofdmap wijzigen

In Outlook 2013 werkt de configuratie van de IMAP-mappen anders dan in eerdere versies van Outlook. Het is hierdoor mogelijk dat Outlook de mappen op de server niet correct herkent, en daardoor verzonden e-mails bijvoorbeeld niet opslaat. Ook is het mogelijk dat je e-mails niet meer kunt verwijderen.

Om dit te voorkomen, wijzig je de hoofdmap in Outlook. Hiervoor volg je de onderstaande stappen.

Let op: Maak een back-up van je e-mail voordat je onderstaande stappen volgt. Wanneer je de IMAP-hoofdmap wijzigt, kunnen je lokale mappen namelijk verwijderd worden door Outlook.

  • Open Outlook 2013.
  • Klik op 'Bestand'.
  • Klik op 'Accountinstellingen'. 
  • Kies 'Accountinstellingen…'.
  • Dubbelklik op je IMAP-e-mailaccount.
  • Klik op 'meer instellingen'.
  • Klik op het tabblad 'geavanceerd'.
  • Onder 'mappen' voer je 'INBOX' in als hoofdmap. 
  • Klik op 'Ok'.
  • Herstart Outlook.

Houd er rekening mee dat het nog even kan duren voordat Outlook alle mappen opnieuw heeft gesynchroniseerd. Daarna zouden de IMAP-mappen naar behoren moeten werken.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste support. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 18.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: