Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

Hosted Exchange Hosted Exchange instellen in Outlook

Hosted Exchange instellen in Outlook

Let op: Dit artikel is alleen geldig voor het installeren van een Hosted Exchange Pro- of Plus-account. In het geval van een Hosted Exchange Start-pakket volg je de procedure die hier beschreven is.

Om Microsoft Outlook na het downloaden en installeren van de software automatisch te configureren, doorloop je onderstaande stappen.

DNS-instellingen aanpassen

Het automatisch configureren van jouw e-mailaccount is alleen mogelijk na het aanpassen van de autodiscover-instellingen in jouw DNS-instellingen. Je kunt daarvoor het volgende DNS-record toevoegen:

Recordnaam Type Inhoud
autodiscover.jouwdomeinnaam.nl CNAME redirect.thecloudwarehouse.net


E-mailaccount toevoegen in Outlook

Wanneer je de DNS-instellingen hebt aangepast, voeg je jouw e-mailaccount toe in Outlook.

  • Start Microsoft Outlook. Als je Microsoft Outlook voor de eerste maal opstart, verschijnt er een installatiescherm.

Let op: Verschijnt het installatiescherm niet? Dan is Microsoft Outlook waarschijnlijk al eerder geconfigureerd voor het gebruik van de e-mail. Je voegt dan een nieuw e-mailaccount toe via 'Bestand' > 'Account toevoegen'. Daarna volg je de verdere stappen in deze handleiding vanaf het kopje 'Gegevens invoeren'.

  • Klik op 'Volgende'.
  • Selecteer 'Ja' in het scherm 'Accounts configureren' en klik vervolgens op de knop 'Volgende'.

Gegevens invoeren

  • In het scherm 'nieuwe e-mailaccounts toevoegen' vul je de volgende gegevens in:
      • 'Jouw naam': je volledige naam;
      • 'E-mailadres': je Hosted Exchange-e-mailadres;
      • 'Wachtwoord': je Hosted Exchange-wachtwoord;
      • 'Typ het wachtwoord opnieuw': vul ter bevestiging nogmaals het hierboven ingevoerde wachtwoord in.
  • Klik op 'Volgende'.
  • Vink de optie 'Niet opnieuw vragen voor deze website' aan en ga vervolgens naar 'Toestaan'.
  • Klik op 'OK'.
  • Geef de volgende gegevens door:
      • 'Gebruikersnaam': controleer of de weergegeven gebruikersnaam overeenkomt met jouw Hosted Exchange-gebruikersnaam, bijvoorbeeld extra@hostnetexchange.nl.
      • 'Wachtwoord': vul jouw Hosted Exchange-wachtwoord in.
  • Klik op 'OK' en vervolgens op 'Voltooien'.
  • Start Microsoft Outlook opnieuw om jouw Hosted Exchange-account te gebruiken.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste service. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 22.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: