Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

Hosted Exchange Hosted Exchange Start instellen in Android

Hosted Exchange Start instellen in Android

Op deze pagina leggen wij je uit hoe je jouw Android-apparaat instelt om de e-mail van jouw Hosted Exchange Start-account op te halen.

In dit voorbeeld gebruiken wij een Android-telefoon als uitgangspunt. Vanwege de vele verschillende versies van Android en de aanpassingen die door telefoonfabrikanten worden gemaakt, is het mogelijk dat deze handleiding niet exact aansluit op jouw apparaat. We proberen dit zoveel mogelijk op te vangen.

Accountgegevens invoeren

  • Start het e-mailprogramma op jouw Android-apparaat. Dit staat tussen de applicaties en heet meestal Mail. Als alternatief e-mailprogramma raden we K9 Mail aan.
  • Wanneer je de e-mailapplicatie voor het eerst opent, zal automatisch de wizard voor het instellen van jouw e-mail openen. Heb je al eerder een e-mailaccount toegevoegd? Voeg dan een nieuw account toe via jouw instellingen.

Let op: Het is mogelijk dat je eerst gevraagd wordt naar jouw e-mailprovider. In dit geval kies je voor 'overig (POP3/IMAP)'.

  • Vul bij 'E-mailadres:' jouw volledige e-mailadres in.
  • Vul bij 'Wachtwoord:' het bijbehorende wachtwoord in. 
  • Klik op 'Volgende'. Jouw apparaat zal nu proberen de server-gegevens op te halen. Je moet deze echter handmatig invoeren via onderstaande stappen.

Inkomende mailserver

  • Kies voor het 'IMAP'-protocol.
  • Vul als (inkomende) IMAP-server het volgende in: imap.exchange.hostnet.nl.
  • Vink 'SSL gebruiken' aan als beveiligingstype.
  • Klik op 'Volgende'.

Uitgaande mailserver

  • Vul als (uitgaande) SMTP-server het volgende in: smtp.exchange.hostnet.nl.
  • Vul bij 'Poort' het volgende in: '587'.
  • Vink 'TLS / TLS (alle certificaten)' aan als beveiligingstype.
  • Vink 'SMTP verificatie' aan of kies voor 'Inloggen verplicht'.

Overige instellingen

Jouw account is nu ingesteld. Op de volgende schermen kun je optionele informatie invullen en de instellingen naar wens maken.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste support. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 18.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: