Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

Hostnet App Suite De Drive van Hostnet App Suite instellen in Windows Verkenner

De Drive van Hostnet App Suite instellen in Windows Verkenner

Wanneer je gebruikmaakt van Hostnet App Suite, dan kun je jouw bestanden inzien en bewerken vanuit de Windows Verkenner. Deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor Windows 8 of hoger. In deze handleiding leggen wij uit hoe je een verbinding met de server maakt om jouw documenten te bekijken via de Windows Verkenner. Maak je gebruik van Mac OS? Dan kun je deze handleiding volgen.

Let op: Voor het verbinden met App Suite Drive vanuit de Windows Verkenner is het belangrijk dat App Suite is ingeschakeld voor jouw e-mailaccount. Controleer jouw instellingen met behulp van deze handleiding

Verbinding maken in Windows

Voor het maken van een verbinding volg je de volgende stappen:

  • Open het startmenu, gebruik hiervoor de Windows-knop op je computer.
  • Open de applicatie 'Deze pc' of 'Computer'.
  • Klik in de menubalk op 'Computer'.
  • Klik op 'Netwerkverbinding maken'.
  • Vul bij 'Map' het volgende in: '\\appsuite.hostnet.nl@SSL\servlet\webdav.infostore'.
  • Het gekozen station kun je ongewijzigd laten.
  • Vink 'Opnieuw verbinden bij aanmelden' aan.
  • Laat 'Verbinding maken met andere referenties' uitgevinkt.
  • Klik op 'Voltooien'.
  • Vul bij gebruikersnaam jouw e-mailadres in.
  • Vul bij wachtwoord het betreffende wachtwoord in.
  • Vink 'Mijn referenties onthouden' aan.
  • Klik op 'OK' om verbinding te maken.

Wanneer je de server in de Verkenner opent, verschijnen de mappen 'Public infostore' en 'Userstore'. Bij de Public infostore (openbare bestanden) kun je alleen bestanden plaatsen in mappen die je kunt beheren. In de map 'Userstore' vind je een map met de naam van jouw Hostnet App Suite-account. In deze map kun je bestanden plaatsen en terugvinden.

Wanneer de computer opnieuw opstart is er niet direct een verbinding met de Drive van Hostnet App Suite. Wanneer je deze opent, wordt er gevraagd in te loggen met jouw gegevens, deze zijn automatisch opgeslagen. Je hoeft dus alleen op 'Verbinden' te klikken.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste service. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 22.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: