Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

Microsoft Office 365 Gebruikers beheren in Microsoft Office 365

Gebruikers beheren in Microsoft Office 365

Wanneer je bent ingelogd in het beheerdersaccount van Office 365, kun je de door jou aangemaakte gebruikers beheren. Heb je nog geen gebruikers aangemaakt? Lees dan eerst onze handleiding over het aanmaken van gebruikers.

Inloggen

Log als beheerder in op je Office 365-omgeving. Klik vervolgens op het blok 'Beheer' om het beheercentrum te openen. 

Gebruikers bewerken
Wachtwoord opnieuw instellen
Gebruikers verwijderen
Verwijderde gebruikers terugzetten

Gebruikers bewerken

Wanneer je gebruikers wilt bewerken (bijvoorbeeld om de rol, licentie of contactgegevens aan te passen), volg je de volgende stappen:

  • Ga in het blok 'Gebruikers' naar 'Gebruikers bewerken'.
  • Selecteer de gebruiker die je wilt bewerken. 
  • Ga rechts (via 'Bewerken') naar het onderdeel dat je wilt bewerken:
    • gebruikersnaam;
      Door het aanpassen van de gebruikersnaam, wijzig je het e-mailadres of de loginnaam van de gebruiker.
    • productlicenties;
      Hier kun je productlicenties (de)activeren. Binnen de licentie kun je aangeven welke functionaliteiten de gebruiker mag benutten. 
    • groeplichtmaatschappen;
      Je kunt een gebruiker toevoegen of verwijderen uit een groep. Groepen worden gebruikt voor bijvoorbeeld distributielijsten of projectgroepen binnen SharePoint.
    • rollen;
      Je kunt per gebruiker de rol wijzigen naar een beheerdersrol of een aangepaste rol. Kies je voor een aangepaste rol? Dan kun je de gebruiker beheerdersrechten geven voor specifieke functionaliteiten. 
    • weergavenaam.
      Hier kun je de contactgegevens van de gebruiker wijzigen. De weergavenaam wordt gebruikt bij het versturen van e-mails en binnen de Office 365-omgeving. 
  • Kies na het bewerken voor 'Sluiten'.

Wachtwoord opnieuw instellen

Is een gebruiker zijn logingegevens vergeten? Dan kun je een nieuw wachtwoord instellen voor deze gebruiker:

  • Ga in het blok 'Gebruikers' naar 'Wachtwoord opnieuw instellen'.
  • Vink de gebruiker aan van wie je het wachtwoord wilt instellen. 
  • Kies voor 'Selecteren'.
  • Kies of je automatisch een wachtwoord wilt genereren of dat je een eigen wachtwoord wilt invoeren. In het laatste geval vul je in het tekstveld 'Wachtwoord' een nieuw wachtwoord in. 
  • Selecteer 'Opnieuw instellen'.

Gebruikers verwijderen

Zijn gebruikers niet langer actief? Dan kun je ze verwijderen: 

  • Ga in het blok 'Gebruikers' naar 'Gebruiker verwijderen'.
  • Vink de gebruiker aan die je wilt verwijderen. 
  • Kies voor 'Selecteren'.
  • Klik op 'Verwijderen'.

Verwijderde gebruikers terugzetten

Heb je een gebruiker verwijderd? Dan kun je deze binnen 30 dagen heractiveren. Hiermee wordt het verwijderen ongedaan gemaakt.

  • Ga in het linkermenu naar 'Gebruikers'.
  • Kies voor 'Verwijderde gebruikers'.
  • Selecteer de gebruiker die je wilt herstellen.
  • Klik op de knop 'Herstellen'.
  • Kies een nieuw wachtwoord voor de gebruiker, of laat automatisch een wachtwoord genereren. 
  • Klik op 'Herstellen'.

 

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste support. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 18.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: