Menu
Zoeken
Inloggen
Sluiten
  • Hulp nodig?
  • Klantenservice
  • Ga naar
  • Hostnet.nl
  • Mijn Hostnet
  • Academy
Klantenservice

Heb je hulp of advies nodig?

Wij zijn 7 dagen per week beschikbaar. Ma t/m vr: 08.00 – 22.00 en in het weekend: 10.00 – 18.00

Chat met een medewerker Bel ons op 020-7500800 Verder naar Helpdesk
  • Hostnet.nl
  • Home Home
  • Domeinnamen Domeinnamen

    Domeinnamen

    Wil je een website maken? Of e-mailen met jouw bedrijfsnaam? De eerste stap is een domeinregistratie.

    Alles over domeinnamen
    • Domeinnaam registreren Je eigen domeinnaam: in 1 minuut aangevraagd
    • Domeinnaam verhuizen Haal meer uit je domeinnaam: verhuis ‘m naar Hostnet
    • E-mail E-mail voordelig én eenvoudig met je eigen domein
  • Website Website

    Website

    Of je nu een beginner of een ervaren websitebouwer bent: bij Hostnet maak jij in no-time je eigen website.

    Alles over websites
    • Website Maker Maak in 3 simpele stappen een eigen website
    • WordPress Maak je website met het populairste CMS ter wereld
    • Webhosting Host je website op ons razendsnelle shared platform
    • Website verhuizen Laat je website gratis verhuizen naar Hostnet
    • SSL-certificaten Beveilig je website met een versleutelde https-verbinding
  • Hosting Hosting

    Hosting

    Jouw website of webapplicatie verdient de beste hosting. Kies daarom voor ons betrouwbare netwerk.

    Alles over hosting
    • Webhosting Host je website op ons razendsnelle shared platform
    • VPS Profiteer van de beste performance met een eigen server
    • Hostnet Cloud Speciaal voor webdevelopers: schaalbare cloud hosting
    • Managed hosting Geen omkijken naar techniek: wij beheren jouw server
  • Online werken Online werken

    Online werken

    Met online werken beheer je jouw bestanden, agenda en e-mail in de cloud. Zo werk je in alle vrijheid.

    Alles over online werken
    • Microsoft Office 365 Gebruik de vertrouwde Office-toepassingen in de cloud
    • Hostnet App Suite Werk flexibel vanuit de cloud met Hostnet App Suite
    • E-mail E-mail voordelig én eenvoudig met je eigen domein

Druk op de 'Enter'-toets om te zoeken

Veilig betalen
Helpdesk
Veelgestelde vragen
Storingen
Zelf regelen
Vraag stellen
Contact
Zoeken
Helpdesk
Veelgestelde vragen
Storingen
Zelf regelen
Vraag stellen
Contact
Verberg de zoekresultaten

Automatische back-up instellen op Plesk 11 of lager

Op een VPS met Plesk kun je automatische back-ups (ook wel ingeroosterde reservekopieën genoemd) maken van jouw webspaces. In deze handleiding lees je hoe je een ingeroosterde reservekopie maakt.

Let op: Controleer eerst jouw Plesk-versie. Log daarvoor als eindgebruiker in via jouw Plesk Control Panel. Kijk op de homepage onder 'Systeemoverzicht' welke versie bij 'Product' staat omschreven. Gebruik je een andere versie? Volg dan de handleiding voor Plesk 12 of Plesk Onyx. 

Het installeren van de automatische
back-up

Volg onderstaande stappen om jouw automatische back-up te installeren:

  • Log via jouw Plesk Control Panel in op de VPS.
  • Open het tabblad 'Server'.
  • Klik onder het kopje 'Panel' op 'Updates en Upgrades'.
  • Het 'Plesk Installer'-scherm opent. Log nogmaals in met jouw Plesk Control Panel-logingegevens. 
  • Klik op 'Componenten toevoegen'.
  • Vink 'Server backup solutions' aan.
  • Klik op 'Verder'.
  • Wacht totdat de installatie is afgerond. Klik vervolgens op 'OK'.
  • Sluit het 'Plesk Installer'-scherm.

Het activeren van de automatische back-up

Vervolgens activeer je de automatische back-up:

  • Ga terug naar jouw Plesk Control Panel.
  • Open het tabblad 'Websites en domeinen'.
  • Klik op 'Backup Manager'.
  • Klik op 'Scheduled Backup Settings'.
  • Vink 'Activeer deze ingeroosterde reservekopie' aan.
  • Selecteer hoe vaak er een back-up moet worden gemaakt.

Let op: Heb je een Managed VPS? Dan kun je de automatische back-up niet zelf installeren en activeren. Neem hiervoor contact met ons op. Zodra de automatische back-up is geïnstalleerd en geactiveerd, kun je deze wel zelf instellen.

Het instellen van de automatische back-up

Stel jouw automatische back-up in via onderstaande stappen:

  • Gebruik (indien gewenst) een voorvoegsel om jouw back-up een naam te geven.
  • Kies naar eigen voorkeur een maximumaantal back-ups.
  • Voer het e-mailadres in waarop je wilt worden geïnformeerd als de back-up onverhoopt mislukt.

Inhoud van de automatische back-up

Om te zorgen dat er een volledige back-up van jouw gegevens wordt gemaakt, neem je de volgende stappen:

  • Selecteer 'Instellingen en gegevens van domein'.
  • Kies in het menu voor 'Alle instellingen en bestanden'.
  • Klik op 'OK' om de gegevens op te slaan.

Let op: Tijdens de automatische back-up sluit jouw pagina tijdelijk voor bezoekers. Zo kunnen er geen gegevens worden gewijzigd terwijl de back-up wordt gemaakt. Jouw bezoekers worden in dit geval doorverwezen naar foutpagina 503. Wil je dat de website online blijft tijdens de automatische back-up? Vink dan 'Domein opschorten totdat reservekopietaak is voltooid' uit.

Contact

Bel ons op 020-7500800
Bel ons op 020-7500800
Stuur ons een e-mail
Chat met een medewerker

Status

    Categorie

    Virtual Private Server

    Meer over Virtual Private Server

    • VPS beheren
    • Nieuwe gebruiker aanmaken in Plesk Onyx
    • DKIM instellen op een Unmanaged VPS via Plesk Onyx
    • Cronjobs instellen in Plesk Onyx
    • Eenmalige back-up maken van een abonnement in Plesk Onyx
    • Automatische back-up instellen op Plesk Onyx
    • Domain mapping gebruiken op je VPS
    • VPS herstarten
    • Plesk 12 bijwerken naar Plesk Onyx
    • WordPress Multisite gebruiken op je VPS
    • VPS niet bereikbaar
    • Nieuwe gebruiker met sudorechten toevoegen
    • Poorten openzetten op je VPS
    • Domeinnaam doorsturen via Plesk
    • Let's Encrypt installeren op Plesk Onyx
    • Zelf een SSL-certificaat installeren
    • Domeinnaam instellen in SpamExperts
    • Root-toegang via SSH uitschakelen op je VPS
    • SpamExperts instellen voor uitgaande e-mails
    • Abonnement aanmaken in Plesk Onyx
    • Plesk Control Panel
    • Verbinden via SSH
    • SSH activeren op een VPS Managed
    • Mailbox toevoegen in Plesk 12
    • SSL-certificaat installeren op Apache
    • SSL-certificaat installeren op NGINX
    • SSL-certificaat installeren op Plesk 12
    • Certificate Signing Request (CSR) genereren via Plesk 12
    • Certificate Signing Request (CSR) genereren op een Unmanaged VPS
    • FTP-gegevens maken of wijzigen in Plesk 12
    • Limieten instellen voor dienstpakketten in Plesk 12
    • E-mail instellen op Plesk
    • Database maken in Plesk
    • Domeinnaam toevoegen in Plesk
    • Installeren van extra applicaties
    • Poorten openzetten CentOS 7
    • Virtuozzo Power Panel
    • Automatische back-up instellen op Plesk 12
    • Automatische back-up instellen op Plesk 11 of lager

    Veelgestelde vragen over VPS

    Veelgestelde vragen

    • Waarom worden mijn uitgaande e-mails niet geaccepteerd door het SpamExperts-spamfilter?
    • Wanneer je een Unmanaged of Managed VPS gebruikt in combinatie met het SpamExperts-spamfilter, dan moeten e-mails aan een aantal voorwaarden voldoen. Een reden waarom berichten vaak worden tegengehouden, is een ongeldig 'envelope from'-adres. Bekijk dit helpdeskartikel voor het juiste gebruik van e-mailscripts op jouw website.

    • Hoe wijzig ik de taal binnen Plesk?
    • Je wijzigt de taalinstellingen voor alle gebruikers op de volgende manier:

      • Log in op jouw Plesk-omgeving.
      • Klik op 'Tools & Settings' in de linkerbalk.
      • Klik onder 'Plesk Appearance' op 'Languages'.
      • Selecteer de gewenste taal.
      • Klik op 'Make default' om de taal als standaardtaal in te stellen binnen Plesk.

      Wil je gebruikers de mogelijkheid geven zelf hun taal aan te passen? Selecteer dan meerdere talen en klik op 'Enable' om de talen te activeren. Gebruikers kunnen hun schermtaal wijzigen via het menu-item 'My profile'.

    • Hoe wijzig ik het afleveradres van mijn spamfilter?
    • Hieronder lees je hoe je het afleveradres van het SpamExperts spamfilter voor jouw domeinnaam kunt wijzigen, zodat e-mails op een andere server afgeleverd worden:

      • Log in via Mijn Hostnet. 
      • Klik in de menubalk op 'Diensten'. 
      • Klik op 'SpamExperts-account'. 
      • Klik vervolgens op 'Uw spamfilter(s) instellen en wijzigen'.
      • In de lijst met domeinen klik je op '(Wijzigen)' bij de domeinnaam die je wilt wijzigen.
      • Vul de nieuwe domeinnaam in, bijvoorbeeld 'example.com:25'.
      • Klik op 'Aanpassen'.
    • Kan ik de PHP-versie van mijn website binnen Plesk aanpassen?
    • Maak je gebruik van Plesk 12? Dan is het per website mogelijk de PHP-versie te wijzigen. Volg daarvoor onderstaande stappen.

      • Log via jouw Plesk Control Panel in op de VPS.
      • Zorg ervoor dat je de 'Service Provider View' ingesteld hebt door linksonderin te klikken op 'Change View'. 
      • Zoek linksbovenin naar de (sub)domeinnaam waarvan je de PHP-versie wilt wijzigen.
      • Klik op 'PHP Settings'.
      • Achter 'PHP support' kies je in het dropdownmenu de PHP-versie naar keuze.
      • Pas eventueel de andere PHP-instellingen aan.
      • Klik onderaan de pagina op 'OK'.
    • Hoe bestel ik SpamExperts?
    • Neem contact op met onze Klantenservice en geef aan dat je SpamExperts wilt aanschaffen. 

      • Log in op Mijn Hostnet.
      • Ga naar 'Support' > 'Contact opnemen'. 
      • Geef aan dat je SpamExperts wilt bestellen.

      Wij leveren de dienst voor je op. 

      Na bevestiging van activering kun je via mijn.hostnet.nl het aantal filters kopen:

      • Log in op Mijn Hostnet;
      • Ga naar 'Diensten';
      • Kies voor SpamExperts-account;
      • Klik op 'Uw spamfilter(s) instellen en wijzigen';
      • Klik op 'Voeg filters toe'.

      De volgende handleiding helpt je verder om SpamExperts te installeren.

       

    • Hoe voorkom ik dat mijn website of VPS wordt gehackt?
    • Er zijn een aantal maatregelen die je kunt nemen om te voorkomen dat je website of VPS wordt gehackt:

      • Houd jouw website(s) up-to-date.
      • Verwijder plugins, thema's of modules die je niet meer gebruikt.
      • Gebruik wachtwoorden die niet eenvoudig te raden zijn.
      • Verander regelmatig jouw wachtwoorden.
      • Gebruik nooit de gebruikersnaam 'admin' of 'root'.
      • Maak regelmatig back-ups.
      • Zorg dat jouw eigen computer veilig is en niet gevoelig voor virussen. Gebruik daarvoor een goede virusscanner.
    • Wat moet ik doen als mijn Unmanaged VPS niet bereikbaar is?
    • Als je Unmanaged VPS niet bereikbaar is, kun je deze handleiding volgen. 

    • Mijn website verstuurt spam, wat kan ik hier tegen doen?
    • Als er spam van jouw website wordt verstuurd, word je altijd op de hoogte gebracht door onze Klantenservice. Wij proberen zoveel mogelijk informatie te verstrekken, zodat je het probleem kunt verhelpen. 

      Logs bekijken
      Zelf kun je, wanneer je vermoedt spam te versturen, de access-logs controleren op POST-requests. Hieronder zie je een voorbeeld van een POST-request. De bestandslocatie van het script zie je in deze regel ook terug, namelijk '/mailer.php'. Op deze manier kun je het formulier terugvinden waar misbruik van wordt gemaakt.

      1.2.3.4 - - [20/Jan/2016:14:20:06 +0200] "POST /mailer.php HTTP/1.1" 200 20 "-" "Mozilla/5.0 (X11; Ubuntu; Linux x86_64; rv:47.0) Gecko/20100101 Firefox/47.0" voorbeelddomein.nl

      E-mailscript beveiligen
      Om te voorkomen dat er spam wordt verstuurd via jouw e-mailscript ,is het van belang dit goed te beveiligen. Voor het beveiligen van jouw e-mailscript raden wij je aan naar veilige oplossingen te zoeken op fora, zoekmachines en online communities. Enkele tips kun je op deze website vinden.

      Is jouw e-mailscript of een module van de website niet langer in gebruik? Dan raden wij aan de module of het script te verwijderen.

    • Er is een probleem met mijn Unmanaged VPS, hoe kan Hostnet mij ondersteunen?
    • Wanneer je een Unmanaged VPS afneemt, dan is het beheer van de server volledig in jouw handen. Hostnet zorgt ervoor dat de server bereikbaar is.

      Voor inhoudelijke vragen raden wij je aan in zoekmachines, fora en communities te zoeken. Mocht je hulp nodig hebben bij serverconfiguraties, dan kunnen onze technici jou tegen betaling helpen. Hiervoor kun je een Verzoek indienen via Mijn Hostnet.

      Uiteraard is onze Klantenservice altijd bereikbaar voor administratieve en algemene vragen over jouw diensten.

    • Ik heb een Managed VPS. Hoe bestel ik SSL?
    • Voor een Managed VPS bestel je je SSL-certificaat via een ticket in Mijn Hostnet:

      • Log in op Mijn Hostnet.
      • Ga naar 'Support' > 'Contact opnemen'.
      • Kies voor 'Vraag stellen'.

      In je ticket geef je het volgende aan:

      • welk SSL-certificaat je wilt bestellen;
      • voor welke subdomeinnaam en server je het SSL-certificaat wilt bestellen;
      • je akkoord voor de kosten van het SSL-certificaat.

      Na ontvangst van het ticket bestellen wij je SSL-certificaat. Ook verzorgen wij de installatie.

    Bekijk alle veelgestelde vragen
    > helpdesk > virtual private server > Automatische back-up instellen op Plesk 11 of lager
    Top
    • Algemene Voorwaarden
    • Privacy en cookies
    • Sitemap
    • Herroepingsrecht
    • Copyright

    Domeinnamen

    • Domeinnaam registreren
    • Nieuwe domeinnamen
    • E-mail
    • Prijzen domeinnamen
    • Domeinnaam verhuizen
    • Domeinnaam doorsturen
    • Domeinnaam overdragen
    • Gratis website bij je domeinnaam
    • Domeinnaamtips
    • Domeinnaamvoorwaarden
    • Domeinnaam aanvragen
    • Domeinnaam checken
    • Domeinnaam kopen
    • Domeinregistratie
    • Domeinen

    Website

    • WordPress
    • Webhosting
    • Website verhuizen
    • Joomla!-website
    • PrestaShop-webwinkel
    • Drupal-website
    • SSL-certificaten
    • Website laten maken

    Hosting

    • Webhosting
    • VPS
    • Virtual Private Server
    • Hostnet Cloud
    • Managed hosting
    • Webhostinguitbreidingen

    Online werken

    • Microsoft Office 365
    • Hostnet App Suite
    • E-mail
    • Microsoft Hosted Exchange
    • E-mailmarketing CakeMail

    Klantenservice

    • Contact opnemen
    • Helpdesk
    • Zelf regelen via Mijn Hostnet
    • Storingen en onderhoud
    • Veelgestelde vragen
    • Notice-and-Take-Down-procedure
    • Download TeamViewer

    Over Hostnet

    • Nieuws
    • Academy
    • Klantonderzoek
    • Vacatures
    • Stages
    • Contactgegevens

    Inloggen

    • Mijn Hostnet
    • Webmail
    • Microsoft Office 365
    • Hostnet App Suite
    • Hosted Exchange Control Panel
    • Outlook Web App
    Alle prijzen zijn exclusief 21% btw, tenzij anders vermeld.
    Vragen? Chat nu live!