Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

Virtual Private Server Eenmalige back-up maken van een abonnement in Plesk Onyx

Eenmalige back-up maken van een abonnement in Plesk Onyx

Ben je van plan je website te updaten of een grote wijziging aan je website door te voeren? Dan kan het handig zijn om een extra of eenmalige back-up te maken van jouw website. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je een eenmalige back-up maakt in Plesk Onyx. Wil je periodiek back-ups maken? Bekijk dan dit artikel voor het maken van automatische back-ups.

Let op: Controleer eerst jouw Plesk-versie. Log daarvoor in als eindgebruiker via jouw Plesk Control Panel. Kijk op de homepage onder 'Systeemoverzicht' welke versie bij 'Product' staat omschreven. Gebruik je een andere versie? Upgrade dan eerst naar Plesk Onyx.

Volg onderstaande stappen om een eenmalige back-up te maken:

  • Log via https://jouwdomeinnaam.tld:8443 in als beheerder op jouw VPS.
  • Zorg ervoor dat je de 'Provider-weergave' ingesteld hebt. Dat doe je linksonder door te klikken op 'Weergave wijzigen'.
  • Klik in het linkermenu op 'Abonnementen'.
  • Selecteer het gewenste abonnement. 
  • Klik rechts in het scherm op 'Reservekopieën beheren'.
  • Klik op ‘Reservekopieën’.
  • Onder het kopje 'Inhoud van reservekopie' selecteer je van welke gegevens een back-up gemaakt moet worden. 

Let op: Standaard wordt er een incrementele back-up gemaakt. Wil je een volledige back-up maken? Kies dan bij 'Type' voor 'Volledig'.

Wil je een melding ontvangen wanneer er problemen ontstaan bij het genereren van een back-up? Vink 'Als er fouten optreden tijdens het uitvoeren van deze taak, stuur dan een melding per e-mail naar' aan en vul jouw e-mailadres in.

Om ervoor te zorgen dat er geen lopende processen zijn tijdens het genereren van een back-up, kun je ervoor kiezen het domein tijdelijk uit te schakelen. Vink 'Domein opschorten totdat reservekopietaak is voltooid' aan om het domein tijdens het genereren van een back-up tijdelijk uit te schakelen.

  • Klik op 'OK' om de back-up te maken.

Als de back-up is gemaakt, kun je deze downloaden door te klikken op het groene pijltje aan de rechterkant. Je kunt dan de back-up beschermen met een wachtwoord, of deze uitvinken. Klik op 'OK' en de back-up wordt gedownload.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste support. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 18.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: