Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

Virtual Private Server Limieten instellen voor dienstpakketten in Plesk 12

Limieten instellen voor dienstpakketten in Plesk 12

Gebruik je jouw VPS voor het aanbieden van hostingdiensten? Dan kun je vooraf definiëren aan welke limieten jouw klanten gebonden zijn. Met Plesk 12 stel je eenvoudig de limieten per hostingpakket ('dienstpakket') in. Bij 'limieten' kun je bijvoorbeeld denken aan een vooraf gedefinieerde hoeveelheid schijfruimte en dataverkeer.

Dienstpakket aanmaken en instellen

Om een dienstpakket aan te maken, gebruik je het onderstaande stappenplan:

  • Log in op jouw Plesk Control Panel via Mijn Hostnet.
  • Klik op 'Dienstpakketten'.
  • Klik in de navigatiebalk op 'Nieuw pakket toevoegen'.
  • Geef het dienstpakket een naam.
  • Stel de limieten van het dienstpakket in via het formulier.

Let op: Wij adviseren je om enkel het tabblad 'Middelen' in te stellen. De overige tabbladen kun je gebruiken als je een geavanceerde gebruiker bent.

  • Klik onderaan het formulier op 'OK' om het dienstpakket op te slaan.

Dienstpakket toekennen aan abonnementen

Wanneer jouw klant gebruik wil maken van het dienstpakket, wordt de klant 'abonnementhouder' van dit pakket. Een abonnement is een dienstpakket dat door jou wordt toegekend aan de klant. Om jouw bestaande abonnementen te synchroniseren met een (nieuw) dienstpakket, volg je onderstaande stappen:

  • Ga vanuit het Plesk Control Panel naar 'Abonnementen'.
  • Vink de gewenste abonnementen aan.
  • Klik in de navigatiebalk op 'Pakket wijzigen'.
  • Kies het gewenste dienstpakket.
  • Klik onderaan het formulier op 'OK'.

Abonnementen aanpassen

Wanneer je de limieten van een dienstpakket aanpast, past Plesk de wijzigingen automatisch toe op alle abonnementen van het dienstpakket. Wil je echter voorkomen dat een specifiek abonnement automatisch wordt geüpdatet? Dan kun je het abonnement vergrendelen. Daarnaast kun je de limieten van een enkel abonnement aanpassen, zonder daarbij het dienstpakket te updaten. Dit doe je op de volgende manier:

  • Ga vanuit het Plesk Control Panel naar 'Abonnementen'.
  • Klik op het betreffende abonnement.
  • Klik in de navigatiebalk op 'Aanpassen'.
  • Wijzig, indien gewenst, de limieten voor dit abonnement.
  • Klik onderaan het formulier op 'Bijwerken en vergrendelen'.

Je kunt de vergrendeling van een abonnement weer opheffen via de knop 'Beveiliging opheffen en synchroniseren'. Deze knop vind je naast de knop 'Aanpassen'. Door op de knop te klikken, wordt het abonnement (weer automatisch) gesynchroniseerd met het dienstpakket.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste support. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 18.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: