Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

Virtual Private Server VPS niet bereikbaar

VPS niet bereikbaar

Het kan gebeuren dat je eigen Unmanaged VPS door welke reden dan ook niet meer bereikbaar is. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Op deze pagina bespreken wij de meest voorkomende problemen en welke stappen je kunt doorlopen om dit probleem te troubleshooten.

Ping

Controleer in de terminal met behulp van het commando 'ping' of jouw server bereikbaar is. Hiervoor kun je onderstaand commando gebruiken:

ping (ip-adres)

Krijg je een reactie? Dan zie je de volgende soortgelijke regels verschijnen:

64 bytes from 1.2.3.4: icmp_seq=19 ttl=64 time=0.030 ms

Wanneer je geen reactie krijgt, volg dan de stappen in de volgende alinea. 

Storing controleren

Controleer op onze statuspagina of er een algemene storing is. Zijn er geen storingen? Controleer dan via Mijn Hostnet of jouw VPS aanstaat:

  • Log in op Mijn Hostnet.
  • Klik op de VPS-dienst.
  • Check of jouw VPS aan staat en of je de server kunt herstarten. 

Let op: Heb jij jouw VPS besteld vóór 20 september 2018? Controleer dan of je het Virtuozzo Power Panel kunt bereiken. Is dit niet het geval? Dan is er waarschijnlijk een storing op jouw server.
 

Verzoek indienen

Heb je bovenstaande stappen doorlopen maar blijkt daar niet de oorzaak te liggen? Dien dan een verzoek in via Mijn Hostnet.

Poorten

Op CentOS 7 zijn de standaard poorten niet automatisch geopend. Je leest hier hoe je de poorten van jouw VPS kunt openzetten. Voor webverkeer gebruik je poort 80 of 443 (SSL).

Plesk

Staan de juiste poorten open en maak je gebruik van Plesk, maar doet de website het niet? Log in op het Plesk Control Panel om de status van de domeinnaam of de subscription te controleren. Als de status actief is, dan ligt het probleem bij de website zelf. Bekijk in dat geval de error-logs van jouw website om het probleem te achterhalen.

Een veelvoorkomende status is 'opgeschort', in de meeste gevallen is dit het gevolg van overuse op het vastgestelde limiet. Wanneer je naar de website gaat krijg je in dat geval een http-statuscode '503' te zien.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste support. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 18.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: