Op vrijdag 25 januari gelden er gewijzigde openingstijden.

Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

Webhosting Back-up van je website terugplaatsen

Back-up van je website terugplaatsen

Wanneer je een back-up van je website wilt terugplaatsen, heb je uiteraard een bestaande back-up nodig. Voor het volledig terugplaatsen van een website kan het voorkomen dat je ook een database moet terugplaatsen.

Terugplaatsen van bestanden

Je plaatst jouw back-up terug via een FTP-verbinding. Hiervoor heb je een FTP-client nodig, bijvoorbeeld FileZilla. Volledige instructies voor het verbinden met FileZilla lees je in onze handleiding.

Zodra je een FTP-verbinding tot stand hebt gebracht, upload je de bestanden vanaf je computer naar de server. Dit doe je via de onderstaande map.

Voorbeeld van de te gebruiken map
/webspace/httpdocs/[jouwdomeinnaam.nl]/

Zorg ervoor dat je geen .zip- of .gzip-bestanden uploadt. Dit zijn gecomprimeerde bestanden. Wanneer jouw back-up uit een gecomprimeerd bestand bestaat, moet dit bestand eerst op de computer worden uitgepakt. De uitgepakte bestanden kun je uploaden naar de server.

Let op: Upload niet de map waarin de bestanden staan, maar upload alleen de bestanden zelf.

Terugplaatsen van een database

Als je jouw website hebt opgebouwd met een database, dien je deze bij het terugplaatsen van de back-up opnieuw te importeren via Mijn Hostnet. De instructies vind je hier

Wanneer je de melding 'Import has been succesfully finished' krijgt, zijn alle gegevens juist geïmporteerd. Mocht je een foutmelding zien, controleer dan of de geïmporteerde gegevens niet al bestaan binnen de database.

Let op: Wanneer je een nieuwe database gebruikt, zullen de gegevens uit het configuratiebestand (om verbinding te maken met jouw website) niet meer juist zijn. Pas het configuratiebestand in dat geval handmatig aan.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste support. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 en in het weekend: 10.00 - 18.00.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: