Menu
Zoeken
Inloggen
Sluiten
  • Hulp nodig?
  • Klantenservice
  • Ga naar
  • Hostnet.nl
  • Mijn Hostnet
  • Academy
Klantenservice

Heb je hulp of advies nodig?

Wij zijn 7 dagen per week beschikbaar. Ma t/m vr: 08.00 – 22.00 en in het weekend: 10.00 – 18.00

Chat met een medewerker Bel ons op 020-7500800 Verder naar Helpdesk
  • Hostnet.nl
  • Home Home
  • Domeinnamen Domeinnamen

    Domeinnamen

    Wil je een website maken? Of e-mailen met jouw bedrijfsnaam? De eerste stap is een domeinregistratie.

    Alles over domeinnamen
    • Domeinnaam registreren Je eigen domeinnaam: in 1 minuut aangevraagd
    • Domeinnaam verhuizen Haal meer uit je domeinnaam: verhuis ‘m naar Hostnet
    • E-mail E-mail voordelig én eenvoudig met je eigen domein
  • Website Website

    Website

    Of je nu een beginner of een ervaren websitebouwer bent: bij Hostnet maak jij in no-time je eigen website.

    Alles over websites
    • Website Maker Maak in 3 simpele stappen een eigen website
    • WordPress Maak je website met het populairste CMS ter wereld
    • Webhosting Host je website op ons razendsnelle shared platform
    • Website verhuizen Laat je website gratis verhuizen naar Hostnet
    • SSL-certificaten Beveilig je website met een versleutelde https-verbinding
  • Hosting Hosting

    Hosting

    Jouw website of webapplicatie verdient de beste hosting. Kies daarom voor ons betrouwbare netwerk.

    Alles over hosting
    • Webhosting Host je website op ons razendsnelle shared platform
    • VPS Profiteer van de beste performance met een eigen server
    • Hostnet Cloud Speciaal voor webdevelopers: schaalbare cloud hosting
    • Managed hosting Geen omkijken naar techniek: wij beheren jouw server
  • Online werken Online werken

    Online werken

    Met online werken beheer je jouw bestanden, agenda en e-mail in de cloud. Zo werk je in alle vrijheid.

    Alles over online werken
    • Microsoft Office 365 Gebruik de vertrouwde Office-toepassingen in de cloud
    • Hostnet App Suite Werk flexibel vanuit de cloud met Hostnet App Suite
    • E-mail E-mail voordelig én eenvoudig met je eigen domein

Druk op de 'Enter'-toets om te zoeken

Veilig betalen
Helpdesk
Veelgestelde vragen
Storingen
Zelf regelen
Vraag stellen
Contact
Zoeken
Helpdesk
Veelgestelde vragen
Storingen
Zelf regelen
Vraag stellen
Contact
Verberg de zoekresultaten

Bestandsrechten aanpassen met Filezilla

Om bestandsrechten aan te passen maak je eerst verbinding met de FTP-server via Filezilla. Klik hier voor meer uitleg over inloggen via Filezilla.

  • Ga naar de juiste map waar het bestand staat waarvan je de bestandsrechten wilt aanpassen. De hoofdmap van jouw website is: 'webspace/httpdocs/uwdomein.ext'. Heb je een applicatie via het Control Panel geïnstalleerd? Dan is de hoofdmap van jouw website: 'webspace/siteapps/(applicatie-id)/htdocs'.
  • Klik met de rechtermuisknop op het bestand waarvan je de rechten wilt aanpassen. Druk vervolgens op 'File Permissions'.
  • Nadat je op 'File Permissions' hebt geklikt, opent een nieuw scherm. Door een vinkje te plaatsen bij 'Read', 'Write' of 'Execute', pas je de rechten van het bestand aan.

Meer uitleg over de betekenis van verschillende bestandsrechten vind je in ons helpdeskartikel 'Bestandsrechten'.

Contact

Bel ons op 020-7500800
Bel ons op 020-7500800
Stuur ons een e-mail
Chat met een medewerker

Status

    Categorie

    Webhosting

    Meer over webhosting

    • Aan de slag met webhosting van Hostnet
    • URL instellen met of zonder www-subdomein
    • Webhosting opnieuw instellen
    • Gebruikmaken van Gzip-compressie
    • E-mail versturen vanaf je website
    • Error-reporting aanzetten
    • Browsercache van je smartphone of tablet legen
    • Gebruikmaken van https
    • Uploaden via FileZilla
    • Back-up van je website terugplaatsen
    • Browsercache legen
    • Een handmatige back-up van jouw website en e-mail maken
    • MySQL-database aanmaken
    • Database exporteren
    • PHP-versie aanpassen
    • Database importeren
    • Wijzigen van PHP-waarden
    • .htaccess gebruiken
    • Website tijdelijk onbereikbaar maken
    • Bestandsrechten
    • Bestandsrechten aanpassen met Filezilla
    • Het DNS omzeilen met een HOSTS-file-wijziging
    • PHP-error-logging inzien
    • Webstatistieken bekijken
    • FTP-wachtwoord wijzigen
    • Resourcegebruik inzien
    • Subdomein aanmaken
    • File Manager
    • Wachtwoordbeveiligde map aanmaken
    • 404-Error-document aanpassen
    • Doorsturen in combinatie met webhosting
    • Website offline
    • Geen verbinding via FTP
    • De snelheid van jouw website optimaliseren
    • PHP-configuratie
    • Is jouw website gehackt?
    • CGI-permissies
    • Zoekresultaten Google verbeteren

    Veelgestelde vragen over webhosting

    Veelgestelde vragen

    • Hoe bestel ik webhosting?
    • Een webhosting-pakket bestel je eenvouding via Mijn Hostnet. 

      • Log in op Mijn Hostnet. 
      • Ga naar 'Bestellen'. 
      • Kies de juiste productcategorie.
      • Bestel het webhostingpakket van jouw keuze en kies daarna welke domeinnaam je aan het pakket wilt koppelen.

      Wij verwerken jouw aanvraag binnen 2 dagen.

    • Hoe kan ik een database terugplaatsen?
    • Als je jouw website hebt opgebouwd met een database, dien je deze bij het terugplaatsen van de back-up opnieuw te importeren:

      • Log in op Mijn Hostnet.
      • Klik in de menubalk op 'Control Panel'.
      • Klik op 'Databases'. 
      • Klik op de database waarnaar je de gegevens wilt importeren. Heb je nog geen database? Maak er dan een aan met behulp van deze handleiding.
      • Klik op de link naast 'phpMyAdmin'. 
      • Klik in het linkermenu op jouw databasenaam.
      • Klik op het tabblad 'Import'. 
      • Selecteer jouw SQL-bestand door op 'Choose file' te klikken. 
      • Klik op 'Go' om de gegevens te importeren.

      Bovenstaande stappen doorlopen? Ga terug naar onze volledige handleiding. 

    • Waar vind ik het IP-adres van mijn webhostingpakket?
    • Je vindt het IP-adres van jouw webhostingpakket terug in het Control Panel:

      • Log in via Mijn Hostnet
      • Klik op 'Control Panel'
      • Klik in de menubalk op 'Webhosting'
      • Klik vervolgens op het tabblad 'Webhosting'
      • Klik op de link naast 'Webhosting', bijvoorbeeld 's112208.cp.hostnet.nl (180121)'.
      • Bij 'IP-adres' vind je het IP-adres van jouw webhostingpakket.

      Verwijst jouw domeinnaam nog niet naar jouw webhostingpakket? Met behulp van deze handleiding wijzig je de DNS-instellingen voor jouw domeinnaam.

    • Wat is het verschil tussen URL en Beveiligde URL in de Webalizer-webstatistieken?
    • Met de webstatistieken op jouw webhostingpakket krijg je inzicht in het aantal bezoekers en bezoeken dat jouw website ontvangt. Bij het bekijken van de webstatistieken heb je de keuze uit URL en Beveiligde URL.

      Via Beveiligde URL kun je alle statistieken inzien over de pagina's die zijn opgeroepen via https://, een beveiligde verbinding. De URL-optie laat alleen de statistieken zien van het normale webverkeer dat plaatsvindt via http://.

    • Waarom kan ik geen e-mail vanaf mijn website versturen?
    • E-mails versturen vanaf jouw webhostingpakket is alleen mogelijk met een PHP-e-mailscript waarin het 'envelope-from'-adres is opgenomen. Door een 'envelope-from'-adres te vereisen bij het versturen van e-mails vanaf ons platform, wordt de kans verkleind dat kwaadwillenden misbruik maken van het webhostingplatform.

    • Hoe voorkom ik dat mijn website of VPS wordt gehackt?
    • Er zijn een aantal maatregelen die je kunt nemen om te voorkomen dat je website of VPS wordt gehackt:

      • Houd jouw website(s) up-to-date.
      • Verwijder plugins, thema's of modules die je niet meer gebruikt.
      • Gebruik wachtwoorden die niet eenvoudig te raden zijn.
      • Verander regelmatig jouw wachtwoorden.
      • Gebruik nooit de gebruikersnaam 'admin' of 'root'.
      • Maak regelmatig back-ups.
      • Zorg dat jouw eigen computer veilig is en niet gevoelig voor virussen. Gebruik daarvoor een goede virusscanner.
    • Wat is caching?
    • Caching is het tijdelijk opslaan van bestanden voor snelle toegang. Caching vindt plaats op verschillende niveau's en in verschillende programma's. Je internetbrowser cacht bijvoorbeeld internetbestanden die veel worden opgevraagd. Een processor slaat tijdelijk informatie op die veel in het besturingssysteem wordt gebruikt.

      Caching wordt vaak gebruikt voor websites. Wanneer je een website opent in jouw internetbrowser worden er verschillende extra bestanden ingeladen, zoals bijvoorbeeld het logo van de website. Door caching worden deze extra ingeladen bestanden tijdelijk lokaal opgeslagen. Deze bestanden hoeven dan niet opnieuw van de server te worden gedownload, wat belasting op de server verlaagt en de laadtijd van de pagina verhoogt, wanneer je de pagina opnieuw opent.

    • Kan ik mijn pakket koppelen aan een andere domeinnaam?
    • Ja, het is mogelijk je pakket te koppelen aan een andere domeinnaam waarvan je de houder bent. Let op dat je pakket onder hetzelfde klantaccount staat als waar het te koppelen domein onder staat. Je vraagt vervolgens de wijziging aan via Mijn Hostnet: 

      • Log in op Mijn Hostnet. 
      • Ga naar 'Diensten'.
      • Klik op het betreffende pakket.
      • Klik op 'Koppel andere domeinnaam' en doorloop de stappen.
      • Je pakket wordt binnen 24 uur opnieuw opgezet onder de nieuwe domeinnaam.

      Let op: Wanneer je jouw pakket koppelt aan een andere domeinnaam, leveren wij een schoon pakket op. Dit betekent dat je website en e-mail worden verwijderd. Wij adviseren je om eerst een back-up te maken, zodat je je data kunt meenemen naar het nieuwe pakket.

      Doorsturen van je oude domeinnaam

      Bezoekers van de oude website en e-mails naar de oude e-mailadressen worden niet doorgestuurd naar de nieuwe omgeving, tenzij je voor de oude domeinnaam de gratis dienst Domeinnaam doorsturen bij Hostnet aanvraagt.

      Je vraagt het doorsturen van je domeinnaam aan zodra je pakket is opgezet onder de nieuwe domeinnaam:

      • Log in op Mijn Hostnet. 
      • Ga naar 'Diensten'.
      • Klik op de domeinnaam die je wilt doorsturen.
      • Klik onder 'Website' op 'Domeinnaam doorsturen'.
      • Vul de gevraagde gegevens in en rond jouw aanvraag af.
    • Kan ik mijn pakket overdragen naar een andere klant of een ander klantaccount?
    • Ja. Het is mogelijk je pakket over te dragen naar een andere klant of een ander klantaccount. Dit is echter alleen mogelijk bij een domeinoverdracht. Bij het overdragen wordt de dienst geheel opnieuw aangemaakt met behoud van de huidige contractvoorwaarden, maar gaan alle bestaande data verloren. Om de data te behouden, maak je een back-up.

    • In welke map moet ik mijn website plaatsen?
    • Je plaatst de bestanden voor je website in de map /webspace/httpdocs/example.com, waarbij example.com jouw domeinnaam is.

    Bekijk alle veelgestelde vragen
    > helpdesk > webhosting > Bestandsrechten aanpassen met Filezilla
    Top
    • Algemene Voorwaarden
    • Privacy en cookies
    • Sitemap
    • Herroepingsrecht
    • Copyright

    Domeinnamen

    • Domeinnaam registreren
    • Nieuwe domeinnamen
    • E-mail
    • Prijzen domeinnamen
    • Domeinnaam verhuizen
    • Domeinnaam doorsturen
    • Domeinnaam overdragen
    • Gratis website bij je domeinnaam
    • Domeinnaamtips
    • Domeinnaamvoorwaarden
    • Domeinnaam aanvragen
    • Domeinnaam checken
    • Domeinnaam kopen
    • Domeinregistratie
    • Domeinen

    Website

    • WordPress
    • Webhosting
    • Website verhuizen
    • Joomla!-website
    • PrestaShop-webwinkel
    • Drupal-website
    • SSL-certificaten
    • Website laten maken

    Hosting

    • Webhosting
    • VPS
    • Virtual Private Server
    • Hostnet Cloud
    • Managed hosting
    • Webhostinguitbreidingen

    Online werken

    • Microsoft Office 365
    • Hostnet App Suite
    • E-mail
    • Microsoft Hosted Exchange
    • E-mailmarketing CakeMail

    Klantenservice

    • Contact opnemen
    • Helpdesk
    • Zelf regelen via Mijn Hostnet
    • Storingen en onderhoud
    • Veelgestelde vragen
    • Notice-and-Take-Down-procedure
    • Download TeamViewer

    Over Hostnet

    • Nieuws
    • Academy
    • Klantonderzoek
    • Vacatures
    • Stages
    • Contactgegevens

    Inloggen

    • Mijn Hostnet
    • Webmail
    • Microsoft Office 365
    • Hostnet App Suite
    • Hosted Exchange Control Panel
    • Outlook Web App
    Alle prijzen zijn exclusief 21% btw, tenzij anders vermeld.
    Vragen? Chat nu live!