Belangrijk: Er is een nieuwe phishingmail in omloop. Lees meer.

Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

Webhosting Webhosting opnieuw instellen

Webhosting opnieuw instellen

Wil je de data op jouw webhostingpakket volledig verwijderen? In deze handleiding leggen wij stap voor stap uit hoe je jouw webhostingpakket opnieuw instelt.

Bestanden verwijderen

Voor het verwijderen van jouw websitebestanden maak je een verbinding via ftp. Hiervoor heb je een ftp-client nodig, bijvoorbeeld FileZilla. Volledige instructies voor het verbinden met FileZilla lees je in deze handleiding.

Zodra je een ftp-verbinding tot stand hebt gebracht, kun je de hoofdmap van jouw website verwijderen. Deze map is terug te vinden in: /webspace/httpdocs/ De map met de naam van jouw domeinnaam kun je geheel verwijderen. Hierdoor worden alle bestanden in de map verwijderd op de map '.protect' na. Deze map is geplaatst door Hostnet en kan niet worden verwijderd.

Applicaties en databases

Maak je gebruik van databases of applicaties die automatisch zijn geïnstalleerd? Deze kun je verwijderen via Mijn Hostnet.

  • Log in via Mijn Hostnet.
  • Klik in de menubalk op 'Diensten'
  • Klik op je domeinnaam. 
  • Scroll naar beneden naar het venster ´Applicaties´. 
  • Klik rechts van de applicatie die je wilt verwijderen op de drie stipjes (voor Website Maker) of op het kruisje (voor Wordpress). 
  • Kies voor 'Verwijder applicatie'.
  • Volg de stappen op de volgende pagina om de applicatie te verwijderen.

E-mailboxen

De e-mailfunctionaliteit kun je uitschakelen, waardoor alle e-mails en alle e-mailboxen worden verwijderd. Hiervoor volg je de volgende stappen:

  • Log in op Mijn Hostnet.
  • Klik in de menubalk op 'Diensten'.
  • Klik op je domeinnaam.
  • Ga naar de tab 'E-mail'.
  • Klik onder het kopje 'E-mail' op 'Uitschakelen'. 
  • Volg de stappen op de pagina en voer je e-mailwachtwoord in. 
  • Ga vervolgens weer naar het kopje 'E-mail' om e-mail opnieuw in te schakelen voor je hostingpakket.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste service. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 22.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: