Waarom sturen jullie facturen voor een nieuwe contractperiode eerder dan voorheen?
We hebben het versturen van facturen voor een nieuwe contractperiode vervroegd om het administratieve proces te vereenvoudigen.
Ik heb een gedeeltelijke creditfactuur ontvangen. Waarom ontvang ik een herinnering voor de originele factuur?
Je dient zelf het bedrag van de creditfactuur in mindering te brengen op de originele factuur. Je ontvangt hiervoor geen aangepaste factuur van Hostnet. Als wij het resterende bedrag van de originele factuur niet binnen de gestelde termijn ontvangen, ontvang je een herinnering voor de originele factuur. Wij verzoeken je om het bedrag dat overblijft na verrekening met de creditfactuur alsnog te voldoen.
Wordt mijn contract met Hostnet automatisch verlengd?
Ja, je hoeft jouw dienst niet zelf te verlengen. Een dienst wordt aan het einde van de contractperiode automatisch verlengd.
Wat is de opzegtermijn van mijn dienst?
Alle diensten bij Hostnet hebben een opzegtermijn van 1 maand voor het verstrijken van de contractperiode.
Een opzegging per e-mail is alleen mogelijk via Mijn Hostnet.
Ga naar 'Support' > 'Contact opnemen'.
Selecteer de dienst die je wilt opzeggen en vul het onderwerp in.
Vul op de volgende pagina de velden in en schrijf jouw bericht bij 'Vraag stellen'.
Tot slot klik je op 'Verzenden'.
Lukt het niet om in te loggen via Mijn Hostnet? Dan kun je telefonisch de opzegging aanvragen. Je kunt ons bereiken op het telefoonnummer 020-7500800. Wij sturen jou vervolgens een e-mail waarin wij vragen de opzegging te bevestigen.
Je ontvangt (binnen 24 uur na het bevestigen van jouw opzegging) per e-mail een bevestiging van de opzegging.
Opzeggingen dienen uiterlijk 1 maand voor de einddatum van het contract bij Hostnet binnen te zijn.
Wat is de betaalstatus van mijn factuur?
In Mijn Hostnet controleer je de betaalstatus van je factuur. Log in op mijn.hostnet.nl en ga naar 'Facturen'. Hier vind je een actueel overzicht van jouw (openstaande) facturen.
Wat is een machtigingskenmerk bij automatische incasso?
Je vindt het machtigingskenmerk op jouw factuur wanneer je gebruikmaakt van automatische incasso. Een machtigingskenmerk (mandate reference) is het unieke kenmerk van jouw machtiging. Samen met het Incassant-ID vormt het kenmerk een unieke combinatie om jouw incassotransactie te kunnen herleiden.
Wat is een Incassant-ID bij automatische incasso?
Het Incassant-ID (Creditor identifier) dat je in geval van automatische incasso terugvindt op jouw factuur is het unieke kenmerk waarmee jij Hostnet bij iedere incassotransactie kunt identificeren. Iedere partij die in het SEPA-gebied opdracht mag geven aan de bank om automatisch geld te incasseren van een klant heeft zo’n kenmerk. Samen met het machtigingskenmerk vormt het Incassant-ID een unieke combinatie voor elke incassotransactie.
Niet gevonden wat je zoekt?
Direct persoonlijk advies
Jij verdient de beste support. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 18.00 uur.