Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

Hoe kan het dat e-mail die wordt verzonden vanaf het contact- of registratieformulier op mijn website niet wordt afgeleverd?

Alle e-mail op ons platform, zowel uitgaand als inkomend, wordt door ons spamfilter gecontroleerd. Het is dus van belang dat je correct opgemaakte e-mails verstuurt. Houd rekening met de volgende punten:

  • E-mail kan alleen worden verstuurd via de PHP-mailfunctie. Vanaf de webserver kun je niet versturen via SMTP.

  • Het is van belang dat alle velden van de e-mail correct worden aangemaakt. Wanneer dit niet het geval is, wordt de e-mail sneller voor spam aangezien.

  • Vooral het 'from'-adres is hier belangrijk. Zonder 'from'-adres wordt de e-mail geweigerd. Vaak gebruikt een formulier het adres van de persoon die contact met je opneemt als 'from'-adres. Wanneer deze persoon een SPF-record heeft ingesteld, kan dit een probleem veroorzaken. Het is verstandiger om een vast e-mailadres, dat wordt gehost bij Hostnet, te gebruiken als 'from'-adres. Let op: Het 'from'-adres moet een bestaand e-mailadres zijn.

  • Het 'return-path'-adres is het adres waar een eventueel bouncebericht naar wordt verzonden. Ook voor het opsporen van eventuele andere fouten is het van belang dat dit adres wordt meegegeven.

  • Voor het gebruik van een 'envelope-from'-adres kun je je bestaande e-mailscript aanpassen. Meer informatie over het versturen van e-mail vanaf je website vind je hier. Probeer je e-mails te versturen vanaf je WordPress-website? Dan volg je deze handleiding.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste service. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 22.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: