Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

Waarom vragen jullie mij om mijn e-mailadres te bevestigen voor mijn domeinnaam?

Sinds 1 januari 2014 is het voor gTLD* domeinnamen verplicht om het e-mailadres te bevestigen bij registratie, wijziging of in reactie op het niet kunnen bezorgen van een e-mail op dat e-mailadres. Deze bepaling is onderdeel van een nieuwe overeenkomst tussen ICANN en geaccrediteerde 'registrars' van gTLD domeinnamen. Meer informatie over deze verplichting lees je hier: http://www.icann.org/en/resources/registrars/raa/approved-with-specs-27jun13-en.htm#whois-accuracy.

Je ontvangt het verzoek om je e-mailadres te bevestigen wanneer je een gTLD domeinnaam hebt geregistreerd of gewijzigd met een nieuw e-mailadres en/of een nieuwe naam. Ook is het mogelijk dat je deze e-mail ontvangt wanneer het ons niet is gelukt om periodieke berichten — die volgens ICANN moeten worden verstuurd voor gTLD domeinnamen — bij jou te bezorgen.

De hierboven genoemde periodieke berichten van ICANN bestaan momenteel uit:
- de 'WHOIS reminder'-e-mail: deze wordt jaarlijks verstuurd als herinnering om je WHOIS-gegevens bij te houden (http://www.icann.org/en/resources/registrars/consensus-policies/wdrp);
- de 'ERRP'-e-mails: deze worden verstuurd nadat je jouw domeinnaam hebt opgezegd (http://www.icann.org/en/resources/registrars/consensus-policies/errp).

*Met gTLD worden domeinnamen van het type generic, generic-restricted of sponsored bedoeld, zoals aangegeven bij IANA (http://www.iana.org/domains/root/db).

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste support. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 18.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: