Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

Waarom worden berichten van personen die naar mij mailen niet doorgestuurd?

Wanneer je ervoor kiest om je e-mail door te laten sturen naar een ander e-mailadres, kan het voorkomen dat de e-mail daar niet aankomt. Naast bijvoorbeeld een foutje in het e-mailadres, kan het zijn dat het bericht om een van de volgende redenen niet bij je wordt bezorgd:

Spam

Wanneer het bericht bij ons aangeboden wordt, controleren wij deze op spam en schadelijke bijlagen. Wanneer deze worden aangetroffen, sturen wij een bouncebericht terug naar de afzender.

SPF

De domeinhouder van het oorspronkelijke bericht (dat wordt doorgestuurd), kan gebruikmaken van het Sender Policy Framework (SPF). Wanneer wij het e-mailbericht doorsturen, controleert de ontvangende e-mailserver meestal op de aanwezigheid van een SPF-record. Wanneer de domeinhouder ervoor gekozen heeft om de e-mailservers van Hostnet niet te machtigen, dan kan het e-mailbericht niet worden doorgestuurd.

Om dit te voorkomen, geef je het uiteindelijke doeladres op bij de partij die de e-mailberichten verstuurt. Op deze manier zal de SPF-controle slagen en wordt de e-mail afgeleverd in je mailbox.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste support. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 18.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: