Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

Wat betekent het dat mijn .com of andere domeinnaam in quarantaine/redemption staat?

De meeste uitgevers van domeinnamen hebben een quarantaine- of 'redemption'-periode ingevoerd om opgeheven domeinnamen niet meteen opnieuw beschikbaar te stellen. Tijdens deze periode is het voor de oorspronkelijke houder van de domeinnaam mogelijk om de domeinnaam uit quarantaine te halen en te activeren bij de huidige provider.

Het aantal dagen dat een domeinnaam in quarantaine wordt geplaatst, verschilt per extensie. Het is daarom niet met zekerheid aan te geven wanneer bijvoorbeeld een .com domeinnaam vrijkomt voor registratie.

Als de domeinnaam via Hostnet was geregistreerd, kunnen aanvragen voor het uit quarantaine halen van alle domeinnamen en extensies worden ingediend via helpdesk@hostnet.nl. Hier zijn eenmalige kosten van € 50 (exclusief btw) per domeinnaam aan verbonden.

Naast een akkoord voor de kosten zijn de volgende documenten nodig:

Bij een rechtspersoon:

  • uittreksel KvK;
  • kopie identiteitsbewijs van toestemming verlener;
  • bewijs van vertegenwoordigingsbevoegdheid indien de bevoegdheid niet uit het uittreksel blijkt.

Bij een natuurlijke persoon volstaat een kopie van het identiteitsbewijs.

De diensten (zoals webhosting of e-mail) die aan de domeinnaam zijn gekoppeld, werken gedurende de quarantaineperiode niet meer.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste service. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 22.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: