Waarmee kunnen we je helpen?

Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar

Wat betekent het dat mijn .nl, .eu of .be domeinnaam in quarantaine staat?

De uitgevende instanties van .nl, .eu en .be domeinnamen hebben een procedure ingevoerd om opgeheven of verwijderde domeinnamen niet meteen opnieuw beschikbaar te stellen. Deze opgeheven domeinnamen worden 40 dagen in quarantaine geplaatst.

Tijdens deze periode is het voor de jou als oorspronkelijke houder van de domeinnaam mogelijk om de domeinnaam uit quarantaine te halen en te heractiveren. Je kunt ook 40 dagen wachten tot de domeinnaam wordt vrijgegeven. Het is dan echter niet gegarandeerd dat de domeinnaam weer op jouw naam wordt geregistreerd.

Als de domeinnaam via Hostnet was geregistreerd, kun je via een ticket in Mijn Hostnet een aanvraag doen om de domeinnaam uit quarantaine te laten halen. Hier zijn eenmalige kosten van € 50 per domeinnaam (exclusief btw) aan verbonden.

De diensten (zoals webhosting of e-mail) die aan de domeinnaam zijn gekoppeld, werken gedurende de quarantaineperiode niet meer.

Direct persoonlijk advies

Jij verdient de beste support. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week.
Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 18.00 uur.

Twitter

Stuur ons een tweet: @Hostnet_Webcare

Facebook

Stel je vraag via Facebook: @Hostnetbv

Overige informatie

  • IP-adres:
  • OS:
  • Browser:
  • Status: