Nieuws Hosting is overal hetzelfde, service niet.

Nieuws

Hosting is overal hetzelfde, service niet.

Geplaatst op: 25-10-2019

In de techniek achter hosting hebben ondernemers weinig interesse. Service is doorslaggevend in hun keuze voor een hostingprovider, zo blijkt uit onderzoek. Hostnet maakt dit de komende weken bespreekbaar tijdens de campagne ‘Hosting is overal hetzelfde, service niet.’

Onderzoek

Hostnet heeft samen met PanelWizard een onderzoek uitgevoerd onder 500 respondenten uit het mkb. Hieruit blijkt dat ondernemers weinig willen begrijpen van hosting en de techniek hierachter. Hosting wordt door het merendeel gezien als een technische aangelegenheid (80%). Juist in die technische kant hebben zij (61%) geen interesse. Veel ondernemers zijn echter dagelijks afhankelijk van hosting. Als er zich een probleem voordoet, is de wens dat dit snel en efficiënt wordt opgelost. Niet de technologie, maar juist service blijkt de doorslaggevende factor als het gaat om de keuze voor een hostingprovider (95%). 

Een flinke dosis lef en eerlijkheid

Terwijl de branche nog veelal communiceert op basis van prijzen en technische specificaties, stelt Hostnet de markt op scherp met een nieuwe campagne: Hosting is overal hetzelfde, service niet. “Natuurlijk moet de technologie bij hosting in orde zijn en mag je dat ook minimaal verwachten. Maar als provider maak je hiermee niet het onderscheid naar je klanten. Service heeft altijd al in ons DNA gezeten en nu blijkt uit het onderzoek dat het ontzorgen van klanten nog belangrijker is dan wij dachten; het is voor klanten zelfs van doorslaggevend belang. Voor ons reden om dit dan ook, als enige in de markt, vanaf nu groots te communiceren”, aldus Willem Jan Rutgers, Business Line Manager bij Hostnet.  

Service is ...

Natuurlijk betekent service bij Hostnet dat je 7 dagen per week persoonlijk contact met ons kunt opnemen. Maar service is bij ons meer dan het beantwoorden van vragen en het verhelpen van problemen; service uit zich ook in een proactieve aanpak en gebruiksgemak. Zo zijn wij problemen graag een stap voor door ons platform continu te monitoren. En kunnen klanten hun diensten snel en gemakkelijk bestellen, gebruiken en beheren via Mijn Hostnet. Op basis van reviews en klantonderzoek verbeteren we onze service op al deze vlakken continu. Zo staan we vanaf deze week ook in het weekend tot 22.00 uur voor je klaar.

Meer nieuws van Hostnet

Nieuw: maak een professionele site met Website Builder

Wil je een professionele website, maar heb je geen technische kennis? Dan is onze nieuwe dienst Website Builder iets voor jou. Start nu de gratis proefperiode.

Openingstijden rondom de feestdagen

Rondom de feestdagen heeft onze Klantenservice aangepaste openingstijden. Bekijk de tijden in dit nieuwsbericht.

Nieuw in Mijn Hostnet: tweestaps-authenticatie

Voortaan is het inloggen op Mijn Hostnet nog veiliger. In dit bericht leggen we je alles uit over het inloggen met tweestaps-authenticatie.

Welkom bij Hostnet, chatbot Kevin!

Vanaf vandaag is er een nieuwe 'medewerker' op de Hostnet-chat: chatbot Kevin. In dit bericht lees je hoe het chatten met Kevin eruitziet.