Nieuws Nieuw in Mijn Hostnet: tweestaps-authenticatie

Nieuws

Nieuw in Mijn Hostnet: tweestaps-authenticatie

Geplaatst op: 02-12-2021

Vanaf vandaag is het inloggen op Mijn Hostnet nog veiliger. We hebben namelijk een extra beveiligingslaag toegevoegd aan je account: tweestaps-authenticatie. In dit bericht lees je wat deze wijziging voor jou betekent.

Wat is er veranderd?

Normaal gesproken log je in op Mijn Hostnet met alleen je loginnaam en wachtwoord. Nu komt daar een verificatiecode bij. Deze code ontvang je per e-mail en is alleen nodig wanneer je inlogt vanaf een nieuw IP-adres.

Hoe log ik in met de verificatiecode?

  • Vul je logingegevens in op https://mijn.hostnet.nl.
  • Wanneer je IP-adres nog niet geverifieerd is, ontvang je een verificatiecode. Deze wordt gestuurd naar je contact-e-mailadres.
  • Kopieer de code en vul deze in op het loginscherm van Mijn Hostnet.
  • Je bent nu ingelogd.

Waarom tweestaps-authenticatie?

Cybercriminaliteit zoals phishing komt steeds vaker voor. Denk aan mails waarin je wordt gevraagd om op een link te klikken en je logingegevens in te vullen. Om te voorkomen dat kwaadwillenden toegang krijgen tot je account, hebben we tweestaps-authenticatie ingevoerd.

Ik gebruikte al tweestaps-authenticatie. Wat verandert er voor mij?

Heb je zelf tweestaps-authenticatie ingesteld via Google Authenticator? Dan verandert er voor jou niets. Je kunt op de gebruikelijke manier inloggen met je logingegevens en de code.

Hulp nodig?

Bekijk op onze Helpdesk wat je kunt doen als je geen code ontvangt. Of neem contact op met onze Klantenservice. We staan 7 dagen per week voor je klaar!

Meer nieuws van Hostnet

Waarschuwing voor spookfacturen van HSI Domein & Hosting

Er gaan spookfacturen rond van HSI Domein & Hosting. Lees in dit bericht hoe je de spookfactuur herkent en wat je het beste kunt doen.

Gewijzigde openingstijden op donderdag 16 juni

Op donderdag 16 juni 2022 heeft onze Klantenservice aangepaste openingstijden. Bekijk de tijden in dit nieuwsbericht.

Hostnet is niet meer bereikbaar via WhatsApp

Vanaf maandag 19 april is de Klantenservice niet meer bereikbaar via WhatsApp. Natuurlijk kun je ons nog wel bereiken via de andere Klantenservice-kanalen.

Prijswijzigingen van enkele diensten

De prijzen van enkele diensten worden aangepast. Lees in dit nieuwsbericht om welke diensten het gaat en wanneer de prijswijziging ingaat.