Nieuws Persbericht: Hostnet biedt gratis SSL aan via Let’s Encrypt

Persbericht: Hostnet biedt gratis SSL aan via Let’s Encrypt

Geplaatst op: 30-08-2017

De Nederlandse hostingprovider Hostnet biedt vanaf vandaag gratis SSL-certificaten aan bij hostingdiensten. Hostnet speelt hiermee in op het toenemende belang van een veilige, versleutelde https-verbinding tussen websites en websitegebruikers. Hostnet levert de SSL-certificaten gratis en geautomatiseerd op via Let’s Encrypt.

Hostnet speelt in op vraag naar SSL-certificaten

Camiel Cornelissen, Proposition Manager bij Hostnet: “Als een van de grootste hostingproviders van Nederland merken wij dat de vraag naar SSL-certificaten bij onze klanten en vanuit de markt toeneemt. Met de gratis en geautomatiseerde SSL-certificaten via Let’s Encrypt helpen wij onze klanten eenvoudig aan een versleutelde https-verbinding.”

SSL via Let’s Encrypt vormt een aanvulling op het bestaande SSL-aanbod van Hostnet. Bij bestelling van een hostingdienst, zoals shared webhosting, WordPress-hosting, managed hosting of VPS, biedt Hostnet zijn klanten de mogelijkheid om gebruik te maken van SSL via Let’s Encrypt. Ook Hostnet-klanten met een bestaand webhostingcontract kunnen SSL via Let’s Encrypt aanvragen.

Over Let’s Encrypt en SSL

Let’s Encrypt is een initiatief van de Internet Security Research Group (ISRG). Let’s Encrypt biedt gratis en geautomatiseerd https (SSL/TLS) aan voor websites. Met Let’s Encrypt streeft ISRG ernaar het web veiliger te maken en de privacy van gebruikers beter te waarborgen (Let’s Encrypt, z.j.). Een veilige, versleutelde https-verbinding tussen een website en een websitegebruiker kan onder meer tot stand worden gebracht met een SSL-certificaat. Een SSL-certificaat voorkomt dat informatie van websitebezoekers wordt onderschept door kwaadwillende derden.

Belang https-verbinding neemt toe

Het belang van een veilige https-verbinding neemt steeds meer toe. Zo controleert de Autoriteit Persoonsgegevens streng op naleving van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Daarnaast benadeelt zoekmachine Google websites zonder SSL-protocol door deze lager in de zoekresultaten te weergeven. Ook tonen webbrowsers zoals Firefox en Google Chrome steeds duidelijker of een website al dan niet beveiligd is.

Bronvermelding:

Let’s Encrypt. Z.j. About Let’s Encrypt. Geraadpleegd op: 30 augustus 2017, via: https://letsencrypt.org/about/