Nieuws Persbericht: Hostnet zet verder in op clouddiensten

Persbericht: Hostnet zet verder in op clouddiensten

Geplaatst op: 22-03-2017

Het Nederlandse IT-bedrijf Hostnet zet naast domeinregistratie, website- en hostingdiensten verder in op clouddiensten. Vanuit deze keuze is Hostnet een strategisch partnership aangegaan met Microsoft. Hostnet kan dankzij deze samenwerking mkb-bedrijven voorzien in cloudoplossingen van Microsoft. Zo introduceerde Hostnet onlangs al het populaire Office 365 en wil het bedrijf in de toekomst meer clouddiensten van Microsoft gaan aanbieden. Met de nieuwe koers streeft Hostnet ernaar om dé one-stop-shop voor ondernemers en IT-professionals te worden, waarbij service voor de klant vooropstaat.

Strategisch partnership met Microsoft

Camiel Cornelissen, Proposition Manager bij Hostnet: “Wij merken dat mkb-bedrijven het liefst al hun online diensten onderbrengen bij één betrouwbare IT-partner. Om klanten te voorzien in die behoefte willen wij dé one-stop-shop voor de klant zijn.” Vanuit deze ambitie is Hostnet een strategisch partner geworden van Microsoft. “Met deze samenwerking stellen wij onze klanten centraal en zijn wij in staat een breed cloudportfolio aan te bieden. In de toekomst willen wij naast Office 365 meer Microsoft-oplossingen aanbieden. Zo helpen wij ondernemers verder bij hun online succes”, aldus Cornelissen.

Ron Augustus, directeur zakelijke markt bij Microsoft Nederland: "Microsoft werkt graag samen met partners zoals Hostnet. Met deze samenwerking krijgen mkb-klanten laagdrempelig toegang tot onze clouddiensten zoals Office 365. Daarnaast biedt Hostnet de ondersteuning die mkb-ondernemers helpt het maximale te halen uit de mogelijkheden die de Microsoft-technologie vandaag en morgen biedt."

Service staat voorop

Net als bij andere diensten van Hostnet, staat bij clouddiensten de vertrouwde service voor de klant voorop. Cornelissen zegt hierover: “Dankzij onze uitstekende Klantenservice krijgen alle gebruikers 7 dagen per week hulp bij de installatie en het beheer van hun Office 365-omgeving. Ook bij toekomstige Microsoft-oplossingen kunnen gebruikers rekenen op de beste service.” Dat klanten over het algemeen zeer tevreden zijn met de service van Hostnet, blijkt wel uit de gemiddelde waardering van 8.6 op beoordelingssite Kiyoh.

Over Office 365

Met Office 365 kunnen ondernemers efficiënt online werken. Hostnet biedt 3 pakketten op zowel jaar- als maandbasis aan: Office 365 Business Essentials, Office 365 Business en Office 365 Business Premium. Met alle pakketten kunnen gebruikers realtime samenwerken met collega's, klanten en leveranciers. Ook beschikken Office 365-gebruikers over OneDrive met 1 TB cloudopslag. Zo hebben zij al hun bestanden altijd en overal bij de hand. Meer informatie over Office 365 is te vinden op: https://www.hostnet.nl/online-werken/microsoft-365.