Nieuws Persbericht: Hostnet eerste co-marketingpartner van Bing in Europa

Persbericht: Hostnet eerste co-marketingpartner van Bing in Europa

Geplaatst op: 17-05-2017

Het Nederlandse IT-bedrijf Hostnet is sinds vandaag de eerste Europese co-marketingpartner van zoekmachine Bing. Met deze samenwerking kunnen klanten van Hostnet gemakkelijk en kosteloos starten met zoekmachinemarketing in Bing. Hostnet helpt klanten hiermee hun website succesvol in te zetten.

Samenwerking tussen Hostnet en Bing

Als co-marketingpartner van Bing kunnen klanten van Hostnet voortaan een vliegende start maken met zoekmachinemarketing. Willem Jan Rutgers, Marketing Manager bij Hostnet, zegt hierover: “Bing is de afgelopen jaren als zoekmachine enorm gegroeid. Wij geloven dat Bing de komende jaren verder groeit en daardoor veel kan betekenen in het succes van onze klanten. Veel mkb-bedrijven hebben Bing namelijk nog niet ontdekt als advertentieplatform en daar kunnen onze klanten van profiteren.” Als partner van Bing verstrekt Hostnet vanaf vandaag gratis marketingtegoed bij nieuwe website- en hostingcontracten.

Ellen Akkerman, SMB Lead Noord-Europa bij Bing Search Advertising: "We zijn erg blij met de samenwerking met Hostnet en tevens onze eerste co-marketingsamenwerking in Europa! Het geeft aan dat ook Hostnet vertrouwen heeft in het groeiende marktaandeel van Bing, dat nu al 9% bedraagt. Bing biedt online ondernemers de mogelijkheid om een unieke doelgroep te bereiken en online te groeien tegen relatief lage kosten."

Hostnet helpt klanten bij hun online succes

Hostnet merkt dat starters vaak over een beperkt marketingbudget beschikken. Doordat in Bing minder concurrentie aanwezig is dan in andere zoekmachines, kunnen zij tegen relatief lage kosten meer rendement halen. Bovendien is Bing de standaardzoekmachine in Windows 10. Hierdoor bereiken ondernemers met hun advertentie een unieke doelgroep die zij vrijwel niet via andere platformen kunnen benaderen. Met de eenvoudige en gratis marketingmogelijkheden in Bing geeft Hostnet deze groep dus een zetje in de goede richting.

Het partnership met Bing ligt in het verlengde van de missie van Hostnet: Ondernemende mensen helpen hun dromen en ambities te realiseren met de beste online oplossingen. Rutgers licht toe: “Hostnet wil klanten helpen met hun online business en gaat hierin graag een stapje verder. Ons partnership met Bing biedt hen de kans direct te starten om hun website succesvol te maken.”