Familie Van der Does verovert Europa met villebois.eu

Linda Bakker
leestijd
Familie Van der Does verovert Europa met villebois.eu

In Frankrijk, aan de oevers van de Loire, ligt Domaine Villebois. Dit onbekende wijngoed werd in 2004 overgenomen door de familie Van der Does en een aantal vrienden. Nu, 14 jaar later, is wijnmerk Villebois niet meer weg te denken uit de internationale supermarkten en slijterijen. Tijd voor een gesprek met Martijn van der Does over goede wijn, ondernemen en de website villebois.eu.

Jongensdroom

Uitgestrekte wijngaarden, glooiende heuvels en een statig landhuis: wijngoed Villebois ziet er prachtig uit. Het wijngoed is de jongensdroom van Joost van der Does. Samen met zijn vrouw en vrienden kocht hij in 2004 dit wijndomein om zijn droom na te jagen. Zoon Martijn studeerde toen nog in Amsterdam. Toch is hij, met zijn oog voor marketing en design, altijd betrokken geweest bij het familiebedrijf.

Start met je online idee. Claim direct jouw plek op het internet met een domeinnaam.

Focus op 1 druivenras

“Je begint natuurlijk klein, met een paar flessen,” vertelt Martijn over de Franse droom van de familie. Inmiddels is Villebois te koop bij grote ketens als Albert Heijn, Delhaize en Gall & Gall. Het geheim is volgens Martijn simpel: focus op 1 druivenras (de sauvignon blanc), en vervolgens erg goede wijn maken. “En natuurlijk moet je ook een beetje geluk hebben,” voegt hij toe. “Maar doordat je innoveert in de kwaliteit van je wijn, kom je uiteindelijk tot een product dat mensen lekker vinden.”

Villebois.eu

De wijn van Villebois wordt in diverse Europese landen verkocht. Niet alleen in Nederland, België en Engeland, maar ook in Centraal-Europa. De keuze voor het domein villebois.eu was daarom snel gemaakt. Een Europese domeinnaam past immers goed bij de internationale doelgroep. Martijn, die eigenaar is van UX-designstudio Wonderland, maakte de website voor Villebois. “Dat was erg leuk,” herinnert hij zich. “Ik kreeg eigenlijk een vrijbrief: maak maar iets moois!”

User experience

Martijn heeft vooral gefocust op user experience: de online gebruikerservaring. “Je moet makkelijk informatie kunnen opzoeken, dat is het voornaamste doel van de website. De meeste bezoekers komen op de site nadat ze de wijn een keer gekocht hebben. Ze willen dan weten wat het verhaal erachter is.” Over de toekomst van de website is Martijn duidelijk: “Een website is nooit af.” En dat geldt ook voor Villebois: “Er komen altijd wel nieuwe wijnen bij. Dit is pas het begin!”

.EU domeinnaam registreren

Heb jij ook een Europese droom? Maak ‘m waar! De eerste stap naar een succesvolle onderneming is je eigen domeinnaam. Registreer jouw .eu domeinnaam via onze website.

Product
Actie 18,- 0 , 49 p/j

Domeinnaam registreren

Start je online idee. Registreer je favoriete domeinnaam in slechts 1 minuut.

  • 7 dagen p/w support
  • Gratis subdomein(en) aanmaken
  • Domeinnaam doorsturen
  • Keuze uit 850+ topleveldomeinen
  • Flexibel uitbreidbaar
  • Handige tips en tricks op ons blog
Delen
Linda Bakker

Linda werkt als Customer Communications Manager bij Hostnet. Ze is dagelijks bezig met het verbeteren van onze klantenservice-communicatie: van helpdeskartikelen tot e-mails en van webpagina’s tot veelgestelde vragen.

Reacties
Reageer

Praat mee over dit onderwerp

  • Laat hier jouw reactie achter.
  • Vul jouw naam in.
  • Vul jouw e-mailadres in.

Met het plaatsen van mijn reactie ga ik ermee akkoord dat Hostnet Academy (indien van toepassing) een afbeelding van https://en.gravatar.com/ toont die gekoppeld is aan het door mij opgegeven e-mailadres. Ook ben ik mij bewust van de gedragscode van Hostnet Academy.